Vintage duiker en vragen van een nieuweling

Ik ben recentelijk door een aankoop via het horlogeforum in de hobby gestapt (een heel erg mooie Chronographe Suisse met Landeron 48 zie hier), en ondertussen al vrij verslaafd geraakt aan het doorspitten van de advertenties, marktplaats, ebay e.d.
Nu was mijn oog gevallen op een mooie vintage duiker zoals ik m eerder nog niet gezien had; met mooi gebold glas, een relatief dunne bezel en een grote ‘pijl’- wijzer (sorry als ik de verkeerde termen gebruik, zit er pas net in), helaas ben ik m net misgelopen in de ebay-veiling.

Ik vroeg me dus af welke zoektermen ik moet gebruiken / welke vergelijkbare modellen / merken ik naar kan zoeken om zoiets te vinden in de sub €300 klasse.

Verder heb ik nog een ander projectje op het oog waarvan de zwarte-pvd coating aardig beschadigd is. Ik begreep uit een ander draadje op het forum al dat je dat kon verwijderen met zoutzuur. Iemand ervaring met een bedrijf om vervolgens weer een mooie (dunne) pvd coating aan te laten brengen (en evt ook voor het verwijderen van pvd)?

7 likes

Hoi Niels,

Welkom op het forum! Leuk horloge wat je toont, ik snap wel dat die je interesseert. Veel succes met de zoektocht!

Leuk duikertje inderdaad, ik heb er nog wel een paar vergelijkbare liggen hoor, stuur maar een pb met wat je exact zoekt dan zal ik je wat foto’s sturen.

Ik ben opzoek naar zo’n bezel. Mocht iemand die hebben…

Welkom. Prachtig horloge (vintage) zeg. Ben zelf sinds kort ook in de hobby gestapt, en mijn eerste vintage gekocht. Geniet ervan.

s-l400 (1)
Zo’n Rotary Aquaplunge is ook erg mooi dus misschien wachten tot er daarvan een keer eentje goedkoop voorbijkomt :smile:

1 like

Bedankt! Ja ik ben er erg blij mee!

Een van onze forumleden biedt trouwens een Junghans duiker aan. Prachtig exemplaar van een bekend merk!

Edit; link TK: 1971 Junghans Dato-Chron vintage duiker prijsdaling

Heb ik inderdaad ook al naar zitten kijken! Erg mooi en het idee van een elektromechanisch horloge vind ik erg cool, maar wel weer een andere stijl dan de bovenstaande… Misschien in de toekomst!

1 like

Is geen chronograaf hoor. Wel een prachtig horloge, ben ik met je eens.

1 like

Mijn eerste horloge (wat ik hier via het forum gekocht heb, zie link in mijn eerste post) wel, dacht dat David dat bedoelde?

1 like

Oh wellicht bedoelt ie dat ook dan :smiley:

Welkom!

Goeie smaak! Ik zou zoeken op skin diver, datis een overkoepelende term voor dit soort mid-end duikers.

Soms is het geluk hebben, maar dan vind misschien ook zoiets als deze, beiden <300 euro;

@NielsSC is dit niks voor je https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m1252822358-vintage-diver.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Lijkt op het horloge dat je bent mis gelopen.

Niels, welkom op HF!

@Ferdinand Mooie Duikers! Inderdaad gewoon een beetje ebay e.d. in de gaten houden, zal deze zoekterm aan m’n query toevoegen.
@Davidf40 Mooie klok! Heb gelijk even een berichtje gestuurd maar de kastdiameter incl kroon is 34mm (ex dus ~30-32) en dat is ietwat klein voor mij
@hplooijer Thanks :smile:

1 like