Vintage eterna horloge (info gevraagd)

Hey iedereen

Ik ben nieuw op deze forum en had eens een vraagje over een horloge.
Mijn grootvader is even geleden overleden en hierbij heb ik een eterna horloge gevonden die ik tot nu toe heb bijgehouden maar jammer genoeg door geldnood misschien zou moeten wegdoen.

Nu ben ikzelf helemaal geen horloge kenner en heb ik geen idee welk model het is en wat het eventueel waard zou kunnen zijn. Vandaar deze topic, om wat meer informatie te vergaren over de horloge.

In bijlage vinden jullie wat foto’s die ik heb genomen. Daar zie je ook dat er aan de voorkant een beetje waterschade is, onderaan staat er ‘Swiss’ en op de achterkant staat er deze nummer gegraveerd: 124.6130.25A

Alle informatie is welkom en wordt erg geapprecieerd!

Indien jullie erkende vintage schatters kennen in België zijn deze zeker welkom. Tot nu toe heb ik er nog geen gevonden die iets kennen van “Eterna” horloges.

Alvast bedankt :slight_smile:

Waarde verwaarloosbaar in context van emotionele waarde. Waarschijnlijk euro 200/250 als je al een koper vind

1 like

Ik denk niet dat dit nodig is, waarde is op de emotionele waarde na niet hoog.
Zou mij verbazen als het meer dan € 150 is en ik hoop niet dat de geldnood dermate hoog is dat je het daarvoor moet verkopen.

2 likes

Gecondoleerd met het verlies van je grootvader. Ik vrees dat dit horloge je niet uit de financiële nood zal helpen, denk bij particuliere verkoop aan ongeveer €100.

1 like

Gecondoleerd. Ik zou dit horloge houden en desnoods bij gaan klussen. Een dagje bijklussen levert meer geld op dan dit horloge gaat opbrengen ben ik bang.

Ken de band tussen jou en je grootvader niet en niet de mate waarin je in geld nood verkeerd, maar ik vermoed dat je spijt gaat krijgen als je deze voor 100 euro verkoopt.

1 like

Zonder emotie en puur op je vraag reagerend, ik denk dat bovenstaande schattingen nog te hoog zijn. Een quartz met waterschade is garantie voor problemen, dus de waarde zou dan in de plaat moeten zitten (die dus ook schade heeft) of in de kast. Ik zou zelf 50 euro al veel vinden voor dit horloge.

Andere werkende (!) Eterna Quartz hier voor 90 dollar of beste bod.

:grin:

Ja we zitten echt op één lijn hier op het forum.

4 likes

Je zou eigenlijk een bot moeten maken die automatisch het gemiddelde laat zien van alle prijzen die in een topic geroepen worden, dan heb je denk ik een ok taxatie :smile:

4 likes

Dan roep ik 5k.
Graag gedaan.

Overigens is dit geen bieding, ik heb al zoveel horloges.

1 like

Onzinprijzen die teveel van het gemiddelde afwijken zullen genegeerd worden :innocent:

1 like

Da’s nou jammer. In 1 zin het fortuin van TS weg-gerelativeerd.

1 like

:joy:

Dan kun je beter de mediaan zoeken in plaats van het gemiddelde