Vintage flieger, welke is betaalbaar?

Ik ben op zoek naar een vintage piloten horloge. Budget max: 430,- (zelfde bedrag als een steinhart die ik op het oog heb als echte vintage het niet gaat worden).

Mag Duits zijn, maar ook Zwitsers, ik ben geen fan van Russische horloges. Ik heb nog geen Poljot ofzo gezien die ik zelf ook zou dragen.

Wat zijn tips? :slight_smile: Help me een Steinhart te vermijden :wink:

Hoe oud mag 't zijn?

hmm ietwat lastige vraag. Het horloge moet wel goed draagbaar zijn, niet alleen om tentoon te stellen. Iets uit de 20er jaren is denk ik wat te oud. Ik denk zo vanaf de jaren 40

Ik weet een Fortis flieger te koop staan voor 475,- maar echt vintage is die geloof ik niet. Stuur me anders even een PB.

Nieuw maar goede vintagelook en betaalbaar (Miyota-automaat): een Geckota K1 B-Uhr. Lijkt sterk op de Stowa / Laco / Steinhart.

Op o.a. eBay te koop voor ca. $ 200 of soms nog minder.

Een echte flieger uit jaren 40 ga je niet kopen voor het gewenste aankoopbedrag , een echte vintage flieger is hartstikke duur.
Zoals mijn bovenbuurman zegt zijn die van Fortis wel mooi en betaalbaar maar geen vintage.

Wat nog wel haalbaar is, jaren 60/70, een Zodiac Aerospace GMT.

Is die kwalificeren als Flieger ?

Aerospace? Ja, natuurlijk!

Ok, toch nog maar even ingedoken, er is iemand die wat research heeft gedaan in Duitse legerhorloges. http://www.knirim.de/koll.htm

Een echte B-uhr joekel is praktisch onbetaalbaar, er staan er een paar op eBay een Lange & Söhne voor 22k en een Stowa voor 9k.

Als je echte Duitse legerpiloten zoekt dan kun je misschien het beste op zoek naar een Junghans J 88 Bundeswehr horloge, die werden in de jaren vijftig ingezet naast Hanhart die daar al sinds WO2 mee bezig was (bekender, en dus duurder). Maar dan praat je nog steeds over forse bedragen.

en Rus, o.k. snap dat ze even niet populair zijn…:slight_smile:

Hendrik

Klokje kan er ook niets aan doen dat ie daar gemaakt is.
Als we zo principieel zouden zijn dan had niemand een Junghans, Hanhart etc en reed niemand in een Duitse auto.
Dat waren namelijk vroeger ook geen lieverdjes.