Vintage Fortis voor mijn vriendin

Beste mede fanaten,

Mijn vriendin zat het web af te struinen naar wat vintage horloges, en haar oog was gevallen op een vintage Fortis welke word aangeboden op MP. In eerste instantie leek het een prima horloge, maar toch begon ik te twijfelen aan de echtheid van dit horloge. Zouden jullie weten waaraan ik de echtheid kan verifiëren, of zou het toch om een frankenwatch gaan?

Hieronder even een foto van het desbetreffende horloge:
Vintage_Fortis

Vintage_Fortis_-_Back

Bij voorbaat dank!

Het ziet er uit als een “Beauty form Bombay”

3 likes

Lijkt me ook. Uit die grote Oris-dependance aldaar. :roll_eyes::smile:

Lekker laten gaan. Opschriften op het deksel vind je nooit op zo’n manier bij een vintage horloge. Tevens is Swiss Made in veel te grote letters, en ach - wat klopt er eigenlijk wel aan…

1 like

Top! Bedankt voor het snelle antwoord. Ik vreesde het zelf ook al, maar dubbel checken kan nooit kwaad :wink:

Dit soort gedrochten komen helaas steeds vaker voorbij op marktplaats en vaak ook nog met mooie verhalen van de verkoper “uit eigen collectie, met pijn in mijn hart bla bla”. Ja ja lekker gekocht op eBay voor 5€ en nu proberen te verkopen voor het 10 voudige of meer …

1 like

Dameshorloges zijn echt super goedkoop, onder de honderd euro koop je met een beetje geduld bijvoorbeeld zomaar een leuke Omega.

1 like

Niet toehappen op deze ‘bite’, NietFreekVonk!

1 like

Dit is een weer zo’n draak van een horloge uit India, echt nog geen €5 waard. Zoals de bovenbuurman al zei, een echt dameshorloge van Omega of ander topmerk koop je voor €25-150.

1 like