Vintage Genève Horloge - 18 Karaat witgoud

Beste,
Weten jullie wat meer over deze horloge?
Ik heb zelf al wat opzoek werk verricht maar tevergeefs…
Ik ben benieuwd voor de antwoorden.
Graag zou ik meer info hebben over deze horloge qua waarde, merk, bouwjaar, etc…
Zou super zijn als jullie zouden kunnen verder helpen! :innocent:

1 like

Dit horloge, niet “deze”.

Merk staat op de plaat. Witgoud.
Waarde = goudgewicht in grammen exclusief uurwerk en glas x goudwaarde per gram voor 18k.

Bezel lijkt bezet met diamantjes. Die brengen ook nog wel een leuk bedragje op.

Geen idee qua uurwerk, daarvoor moet ie open.
Het is een soort plakmerkje, geen manufacture of iets bijzonders.

4 likes

Nog wat steentjes rond de wijzerplaat ook. Die zou je moeten laten testen, kan van alles zijn van glas tot diamant.

Verder een dameshorloge waar je grachten mee kunt dempen - er zijn er vele als deze. Witgoud is wel iets meer speciaal. Meer dan de goudwaarde kun je er echter niet voor verwachten, daarvoor moet het horloge wel eerst volledig uit elkaar.

Ik zeg jaren '60, maar kan er zomaar 10 jaar naast zitten. Merk hier is geen horlogemerk als in een manufactuur, maar idd een zgn. plakmerk.

3 likes

Ook alleen wanneer deze echt zijn, en dan sterk afhankelijk van de kwaliteit. Het kleinere spul is vaak niet zo kostbaar en gevraagd. Kortom, wat mij betreft vooral leuk wanneer je er zelf weer een leuk sieraad van laat/gaat maken.

1 like

Naar mijn ervaring zitten in massief gouden horloges meestal wel echte diamantjes.

Dan praat je toch over een leuk extraatje op de waarde.
Hergebruik is inderdaad veelal leuker.

2 likes

Inderdaad, omsmelten en iets moois voor jezelf of de vrouw laten maken.

1 like

Sjiek de friemel horloge. Ik zou hem niet omsmelten en haar in huidige staat laten. Ziet er nog goed uit en ik denk dat er vast wel dames zijn die het kunnen waarderen.

1 like