Ik ben op zoek naar een vintage horloge, goed werkend, zwarte dial, minimaal 36 mm, liever nog 37 of 38 tot Max. 40 mm. Merk is minder belangrijk, moet wel mechanisch uurwerk hebben, tenzij het een accutron is
Wie heeft ideeën of heeft iets te koop?
2 likes
Nobler
9 januari 2022 om 09:36
2
Lastig is wel dat de meeste Vintage horloges kleiner dan 36mm zijn. Grootste kans lijkt me een Duitse fliegeruhr
Dat weet ik, daarom vraag ik het ook:) kom ze wel tegen hoor, ze zijn er wel
WVE
9 januari 2022 om 10:09
4
Er is van alles te vinden in die maat. Heb je ook een idee wat het mag gaan kosten ??
Dan zou ik eens bij Seiko beginnen inderdaad. Of anders omega? Bijv de constellation, als het budget toereikend is.
Tot 400 euro ongeveer voor een mooie en goedwerkende. Voor een echt hele fraaie en/of van een heel mooi merk kan het wat meer zijn.
Maar wat voor stijl? Een sport horloge? Dress?
Bulova Super Seville ook nog wel een idee. Volgens mij heeft iemand in de TK er nog een in de aanbieding voor rond de 400!
Tissot maakte van pakweg eind jaren 30 tot begin jaren 50 wel horloges van rond de 38 mm. Wordt wel een aardige zoektocht want ze zijn niet dik gezaaid.
Hier mijn 38 mm Tissot uit 1939. (Niet te koop overigens )
11 likes
Seiko heeft genoeg daar van tussen de 36 en 38 voor minder dan 400 euro
Heel erg mooi!! Ik zag wel een tissot seastar net ook. Die is ook mooi
1 like
Ik zou ook voor seiko kiezen. Ik heb nu een mooie Seiko sportsmatic 5 in zwart (36mm) voor minder dan 200 euro.
Teddiesch:
tissot seastar
Dat is wel een lastige zoekterm mocht je daarop willen zoeken. Er zijn verschrikkelijk veel verschillende modellen die zo heetten
Zoiets, wellicht. Is wel een automaat.
1 like