Vintage glashütte spezimatic

Beste forum leden
Een tijd geleden heb ik deze prachtige glashütte spezimatic gekocht en ik begon mezelf steeds meer dingen af te vragen
De vragen had ik
Hoe kan ik zien uit welk jaar het horloge komt
Wat Zijn ze gemiddeld waard
Ben benieuwd naar de antwoorden

2 likes

Weinig, kwaliteit komt niet overeen met de huidige Glashütte horloges. Is de DDR productie en vergelijkbaar met vroegere penanker uurwerken.

Hij is van 1984. Dat staat op het uurwerk.
In tegenstelling tot mijn voorganger ben ik van mening dat deze Glashütte uurwerken wel degelijk van hogere kwaliteit zijn dan penanker uurwerken.
Ze doen niet onder voor Zwitsere uurwerken, ook al werden ze in de DDR gemaakt.

Maar sommige mensen denken dat alles uit het voormalige Oostblok per definitie slecht is, terwijl dat zeker niet waar is.

5 likes

Waar ziet u dat precies
En ja ik dacht zelf ook dat het wel een top kwaliteit uurwerk was

Zijn goede uurwerken,de mijne loopt nog altijd strak op tijd.
De wijzers op de jouwe zijn niet correct.
Deze onderstaande is niet exact dezelfde maar ik herken dit type wel met deze wijzers

Jouw wijzers lijken eerder van het type te komen die ikzelf heb.

3 likes

Oke apart had dat niet verwacht en kosten deze heel veel dan ?

Er staat 84 op het uurwerk. Dat is het bouwjaar.
Op de laatste foto is het getal 84 net te zien

Aaah oke had hem veel ouder geschat dacht meer jaren 60 70 maar is dus 84 oke jammer eigenlijk maar goed het is en blijft een leuk horloge

Het caliber is tot 1980 geproduceerd dus ik denk toch jaren 70.

Er zijn er miljoenen van gemaakt in enorm veel variaties en er is veel mee geknutseld helaas.
Maar al met al toch een leuk horloge toch?

Jazeker het is een leuk horloge maar wil hem in de verkoop gooien dus wou meer info erover verkrijgen
Wil beetje een richtprijs hebben ervoor

Het goud is er wel behoorlijk vanaf,ik schat dat deze zo’n €60,- opbrengt.

1 like

Oh echt waar jemig ja dan hou ik hem liever als hij maar 60 piek oplevert had meer gedacht maar goed Dan hou ik hem wel