Vintage gouden horloges

Dan is het helemaal bijzonder :stuck_out_tongue:. Momenteel staat goud niet mega hoog maar een paar jaar terug wel en dan belanden dit soort horloges en vooral de banden vaak in de smeltoven inderdaad

Ik denk dat het horloge met band al gauw een gram of 50 weegt. Puur smelt waarde is dat al bijna 1000 euro dan. Weinig mensen die dat zouden geven voor een Seiko als dit. Als hij niet van goud was is hij een 50 euro waard. Maar dat zou natuurlijk eeuwig zonde zijn om hem om te smelten. :sob:

Je kan er vanuit gaan dat deze alleen de goudwaarde zal opleveren als je die wil inruilen.
Dit zal ook het geval zijn met de Certina en Indus (was een Nederlands merk)

De drie heren modellen zullen aanzienlijk meer waard zijn en vooral de Seiko (met West Duitse kast) vind ik het leukst 
zoals zovelen hier.

Allereerst gecondoleerd.

Zoals mijn voorgangers al opmerkten heeft de Tusal de mooiste en meest authentieke vintage look en trouwens ook het mooiste design wat mij betreft.

Omega is inderdaad bekend en deze DeVille vind ik v.w.b. design nou niet bepaald “gelukt” en typisch jaren 80; dat maakt 'em voor de meerste liefhebbers -ondanks het merk en het goud- niet erg “desirable”

De Seiko is overigens ook mooi en bijzonder en volgens mij toch ook een draagbaar horloge?
Hoezo kun je ze eigenlijk zelf niet dragen?

Hi Jaroen,
Dank je voor de condoleance. Horloge ga ik niet dragen had ik beter kunnen aangeven. Niet alleen heb ik niet zo veel met vintage horloges en heb nogal erg flinke polsen/handen waardoor dit soort kleinere modellen wat iel overkomen. Idee was meer om te kijken of het ĂŒberhaupt iets is wat ik gevonden heb en zo ja, dan kijken of ik 't ergens kan inruilen op een gouden GMTII of een Submariner.

Ik zou ze allemaal los verkopen op catawiki of chrono24; misschien kom je dan al een beetje in de buurt van je gedroomde Rolex! :sunglasses: :relieved:

Albert alles houden man, later krijg je spijt van wat je nu “weggeeft” letterlijk dan om een moderner horloge aan te kopen, ik spreek voor mezelf natuurlijk maar het is zoals met een nieuwe auto 100km.gelopen =min 25% waard, jouw vaders collectie = elk jaar +++? nooit ! waardevermindering. Vergelijk het maar met een oldtimer auto of motor.Ik heb zelf enkele horloges waarvan er eentje een onbekende was zonder wijzers, prijs ik me gelukkig dat ik ze niet “weggegeven” heb .Dit is dus de raad van een vintage man letterlijk en figuurlijk

1 like

Ben het 100% met je eens maar TS heeft al aangegeven de horloges echt niet te gaan dragen

Tjah
in dat geval kun je ze maar beter verkopen toch?

Rollie :sunglasses:

Mja “veel” meer dan de goudprijs betwijfel ik voor de tusal (overigens ook voor de Seiko omdat het voor een Seiko quartz een prijzige aankoop is).
Als voorbeeld: De Tusal zal met band zo’n 50 gram 14k wegen, dus ongeveer een ounce puur. Dan zit je rond de 1100-1200eu. Bedenk ook dat dit horloge geheel geserviced moet worden.

Welkom Albert en gecondoleerd.
Ze zijn het meeste waard in goudwaarde wat natuurlijk wel zonde zou zijn.
Maar qua waarde kom je bijlange na niet in de buurt van een gouden sub of gmt of je moet flink bij willen lappen.

1 like

Dank je Floris. Had ook zeker niet de illusie om een op een te ruilen. Bijbetalen is ook geen issue, meer 'zonde ’ om zes vintage gouden horloges te hebben liggen en vervolgens een nieuwe gouden te gaan kopen.

Waarom wil je dan persĂ© een “gouden” Rolex kopen? Omdat de horloges van je vader ook van goud waren? Als je zijn horloges dan toch verkoopt om iets te kopen voor jezelf als aandenken en om te dragen (wat ik prima begrijp), koop dan iets wat je zelf wilt. Mits je natuurlijk van gouden horloges houdt
 maar er zijn zoveel mooiere modellen.

Gecondoleerd met uw verlies

Gaat me idd om een aandenken. Stalen heb ik al, zou dus voor mij als een horloge voor bijzondere gelegenheden zijn.