Hoewel ik zeker liefhebber van horloges ben heb ik weinig kaas gegeten van echte vintage modellen. Recent is mijn vader overleden en uit de kast kwam een leuke collectie gouden dames- en herenhorloges. Geen van allen is voor mij een optie om zelf te dragen maar wellicht kan iemand mij aangeven of er nog iets bij zit met een leuk verhaal of anderszins de moeite is.
Zou het eventueel willen inruilen op een modern gouden horloge zodat ik wel een herinnering heb maar dan een die ik ook zou dragen.
Helaas mag ik maar drie afbeeldingen plaatsen in mijn bericht (?) en heb zes horloges, plaats dus hier de drie heren modellen, maak wel aparte post met drie dames modellen
De mooiste houden ga ik niet doen, als 't horloges van paar honderd euro zijn dan hou ik alles uit sentiment, mocht het wel iets van waarde zijn dan ga ik kijken of ik het ergens kan inruilen op een mooi, modern gouden horloge wat ik elke dag kan dragen als herinnering.
Als je een foto maakt van de achterkant van de Seiko dan kan je het zien. De meeste van de horloges zullen niet veel waard zijn denk ik mits solide goud. Dus inruilen op een solide gouden horloge gaat hem niet worden.
Persoonlijk vind ik de Omega zeker niet verkeerd, maar ik zie hem een stuk vaker dan een mooie tusal of een gouden Seiko (nog nooit gezien). Overigens had ik alleen naar de plaatsjes gekeken, vervelend dat je er zo aan hebt moeten komen en gecondoleerd.
Jeetje, gecondoleerd en zeer sterkte met het verlies…Zou de tusal eens een tijdje dragen om te kijken of je een klik krijgt, tof horloge namelijk imho!
Ik heb dit model gouden Seiko ook nog nooit gezien (er zijn ook gewoon heel veel verschillende modellen). Ik kan hem ook niet terug vinden in de Japanse catalogus maar wellicht dat het een model was voor de internationale markt. Ik ben wel heel erg benieuwd naar het gewicht van het horloge eigenlijk. Dat horloge verkopen zal nog erg lastig worden en wellicht dan alleen voor de smelt. Ik dat zelf in ieder geval zeker weten niet doen.