Vintage gouden horloges

Goedenavond,

Hoewel ik zeker liefhebber van horloges ben heb ik weinig kaas gegeten van echte vintage modellen. Recent is mijn vader overleden en uit de kast kwam een leuke collectie gouden dames- en herenhorloges. Geen van allen is voor mij een optie om zelf te dragen maar wellicht kan iemand mij aangeven of er nog iets bij zit met een leuk verhaal of anderszins de moeite is.
Zou het eventueel willen inruilen op een modern gouden horloge zodat ik wel een herinnering heb maar dan een die ik ook zou dragen.
Helaas mag ik maar drie afbeeldingen plaatsen in mijn bericht (?) en heb zes horloges, plaats dus hier de drie heren modellen, maak wel aparte post met drie dames modellen

2 likes

Welkom op het forum. Zijn de horloges van solid gold? Of alleen gold plated? Als Seiko liefhebber kan ik die Seiko wel waarderen :slight_smile:

Welkom en gecondoleerd.
Zou iig de mooiste houden. Als je een nieuwe reactie plaatst, kan je de resterende drie posten.

Om eerlijk te zijn weet ik er verder niets van, mijn vader kennende was 't wel solid gold. Plated zou zeker niet zijn ding zijn

De mooiste houden ga ik niet doen, als 't horloges van paar honderd euro zijn dan hou ik alles uit sentiment, mocht het wel iets van waarde zijn dan ga ik kijken of ik het ergens kan inruilen op een mooi, modern gouden horloge wat ik elke dag kan dragen als herinnering.

Als je een foto maakt van de achterkant van de Seiko dan kan je het zien. De meeste van de horloges zullen niet veel waard zijn denk ik mits solide goud. Dus inruilen op een solide gouden horloge gaat hem niet worden.

1 like

1 like

Totdat die de andere drie post. :wink:

Die is in ieder geval solide goud… Heel bijzonder horloge :ok_hand:

De Tusal vind ik erg gaaf, zijn vrij vaak in 14k uitgevoerd wat het aan goudwaarde alleen al een waardevol bezit maakt.

Tusal is leuk.

Draag hem eens een week, wellich dat hij ‘gelled’ met je.

De Tusal is erg mooi.

Grappige is dat ik juist een storm aan reacties op Omega verwachtte, als merk voor mij dan als enige ‘bekend’.

2 likes

Persoonlijk vind ik de Omega zeker niet verkeerd, maar ik zie hem een stuk vaker dan een mooie tusal of een gouden Seiko (nog nooit gezien). Overigens had ik alleen naar de plaatsjes gekeken, vervelend dat je er zo aan hebt moeten komen en gecondoleerd.

Maar de andere drie?

Jeetje, gecondoleerd en zeer sterkte met het verlies…Zou de tusal eens een tijdje dragen om te kijken of je een klik krijgt, tof horloge namelijk imho!

Ik heb dit model gouden Seiko ook nog nooit gezien (er zijn ook gewoon heel veel verschillende modellen). Ik kan hem ook niet terug vinden in de Japanse catalogus maar wellicht dat het een model was voor de internationale markt. Ik ben wel heel erg benieuwd naar het gewicht van het horloge eigenlijk. Dat horloge verkopen zal nog erg lastig worden en wellicht dan alleen voor de smelt. Ik dat zelf in ieder geval zeker weten niet doen.

De andere drie zijn dames horloges

1 like

Ik neem aan dat de bovenste dameshorloge (bouchard) een 14 karaat kast en bandje heeft?.