Wat een leuk filmpje. Ik kreeg een beetje het Philips gevoel. Als ik in die tijd leefde en dit zag was ik er gaan werken denk ik. De Hamilton die ik heb draag ik ook met veel plezier, al komt hij niet meer uit de US
ow waar komen ze tegenwoordig vandaan dan?
Op elke Hamilton staat sinds de overname door de Swatch groep “Swiss Made”.
Als ik in de VS kom valt mij op hoe breed dit merk gepositioneerd is, veel meer als bij ons. Amerikanen houden toch al van “proudly made in USA” en de reclames van Hamilton verwijzen naar hun verre roots en stoere horloges maar dan met de Zwitserse precisie en kwaliteit. Had ik al gezegd dat ik wel fan ben:)
ah i see, ook al les suisses dus mmm
jammer aan de ene kant , toch?
Aan de ene kant wel. Hamilton was een trots merk met geschiedenis in de VS. Maar zoals met veel industrieën, ze komen op en vergaan of verhuizen naar andere werelddelen. De Engelsen zijn de autoindustrie bijna volledig kwijt geraakt omdat ze niet competitief waren. De Zwitsers hadden de horloge wereldmarkt in handen tot de Japanners kwamen. Maar ze kregen die markt in handen omdat de Duitsers en Japanners eerder hun handen vol hadden aan productie van ander materieel.
Ik ben laatste jaren vaak in US en Canada geweest. Die willen graag zich identificeren met iets gemaakt in eigen land. Maar iedereen weet dat Swiss Made wel iets betekend in termen van kwaliteit en prestige. Ik denk dat Hamilton slim inspeeld op het verleden en de merknaam met de Swiss Made op elk horloge. Voor mij is Hamilton dan ook een mooi merk, met mooi design en goede kwaliteit/prijs verhouding. Het valt immers binnen de immens grote Swatch groep een beetje in het onderste middensegment, tussen Tissot en onder Rado en Omega e.d.
De tijden van sentiment zijn voorbij, en de groeimarkten zijn niet Europese landen dus de industrie heeft het hard te halen als ze niet buiten de EU kijken. Gelukkig zijn wij liefhebbers er die maar klokjes blijven kopen en dit kleinood blijven waarderen! Je leeft immers maar 1 keer, en je iPhone heeft de tijd net zo nauwkeurig weer als een gemiddelde Seiko!
thnks
voor mij blijven mechanische machientjes mij het ultieme horlogegevoel geven, digitaal en quartz is leuk, maar het spel met de tijd staat voor mij voorop!!
raar virus toch, nietwaar?