Vintage Heuer 17 jewels chronograph compleet origineel?

Beste Allemaal,

Ik had een vraagje, bij een horloge winkel/maker in de buurt ligt het volgende horloge in de vitrine:


Vind hem erg mooi maar maak mij zorgen of het wel een compleet origineel exemplaar is en geen redial, neppert etc. is. Dit i.v.m de vraagprijs, deze is 660 euro. Heb zelf al wat rondgekeken op chrono24 en ebay en 660 lijkt ver onder marktwaarde te zitten? Kwam op ebay soortgelijke Heuer chrono’s tegen voor 3.000 tot 4.000USD.

Ik weet zelf niet veel van vintage horloges af en was benieuwd of iemand hier die wat van vintage heuers af weet wat mis ziet aan het horloge. En mij kan vertellen wat hij van de vraagprijs vind.

Alvast bedankt!
Gr,
Reinier

1 like

Dit lijkt mij verre van een Heuer. Denk gewoon logootje erop geplaatst.

1 like

Wijzers geelgoud (tone :wink: ) en de markers rosè. Zegt genoeg he. En die lugs zijn ook raar. En de register wijzertjes zijn ook raar ten opzichte van de rest. Loop er met een wijde boog omheen.

1 like

Zou een horlogemaker cq winkel een nepper verkopen?

Wijzerplaat lijkt ook te “gapen” rechts boven…

Ja, je ziet het :wink:

1 like

Is gewoon een wijzerplaat waar ze Heuer op hebben geprint/geschilderd.

Het heeft echt niets met een Heuer te maken.

2 likes

Dank voor de snelle reacties, ga hem overslaan! Mooi gevalletje if it seems to good to be true :slight_smile:

Ter lering ende vermaeck. In het voorbeeld dat je hebt geplaatst zie je een 1940’s horloge met het logo (althans daar zit het dichtbij) dat vanaf de jaren zestig werd gebruikt (het derde generatie logo is dan meteen TAG Heuer). Het oude logo is iets platter en is kleiner aangebracht.

Ja, sommigen doen dat, bewust of onbewust

Onlangs is de website OnTheDash vernieuwd, en daar kun je eenvoudig alle chrono modellen terugvinden:
http://www.onthedash.com/watches/chronographs/
Eigenaar Jeff Stein is de autoriteit als het gaat om Heuer.

3 likes

@HorloG, dank voor de reactie. Super om al die kennis zo bij elkaar te zien. Blij dat de logo schilder nog niet zo snugger is.

1 like

Wat een slechte imitatie van Heuer zeg hahaha.