Onlangs heb ik een supertof vintage horloge gekocht. Een Cauny Chronograph uit de jaren 70. Helaas waren er een aantal zaken niet op orde. Gelijk de verkoper aangeschreven en de punten voorgelegd. Uiteindelijk erg netjes opgelost door mij een bepaald bedrag terug te betalen. Ik kon het ook terug sturen, maar wilde het toch wel graag houden. Hij blij, ik blij.
Het betreft een handwinder met rose goud vergulde kast. Helaas een simpele lederen band met geel gouden sluiting. Ja, geel goud…
Via de website van Cauny heb ik een croco lederen band met rose gouden sluiting gekocht. Inclusief verzendkosten slechts 32 Euro. Kan je weinig van zeggen!
De chrono-wijzer staat niet mooi uitgelijnd. En na 2 volle dagen loopt het horloge zo’n 10 minuten achter. Dat laatste vind ik het minst problematisch. Maar de chrono-wijzer stoort me wel. Binnenkort maar eens kijken of ik het horloge ergens kan laten nakijken. Benieuwd of dat nog uit te lijnen is en benieuwd wat het gaat kosten.
Al met al een mooie aanwinst voor de collectie.
Door de verkoper meegeleverde horlogeband staat niet op de foto’s. Doet alleen maar afbreuk aan het horloge.
Citaat[quote=“Weppenzeiler, post:1, topic:392545”]
Dat laatste vind ik het minst problematisch. Maar de chrono-wijzer stoort me wel. Binnenkort maar eens kijken of ik het horloge ergens kan laten nakijken. Benieuwd of dat nog uit te lijnen is en benieuwd wat het gaat kosten.
[/quote]
Zal allemaal wel goed komen, echter houd rekening met zo’n 350 euro als je een volledige service wilt. Kan echter ontzettend meevallen bij een hobbyist/semi prof. Zou ik wel doen als je van plan bent hem veel te dragen.
Veel plezier! Prachtige chrono met een elegante datum plaatsing. Roulette dagschijf?
Ik weet niet wat een roulette dagschijf is. Betekent dat dat er achter de wijzerplaat een grote schijf met de data zit?
Ik heb hem nog niet geopend. Wel geopend maar weer snel dicht gedaan. Ben doodsbenauwd dat ik iets verniel ofzo .
Veel simpeler dan je zou denken, maar wel altijd leuk. Het is niet meer dan een afwisselende kleurstelling van de datum. Dus bijv. Even dagen zijn zwart, oneven dagen rood.
Edit; zie dat ik niet goed gekeken had. Datum is in alle foto’s gewoon zwart😅. Zou wel leuk zijn bij de rest van het horloge.
Ik heb er niet op gelet eigenlijk, maar had laatst een foto geplaatst in de “wat dragen we vandaag”. Dat was op 9 april en die is ook rood, net als gisteren. Dus alles rood.
Maakt het nog uit waar ik dat laat uitlijnen of eventueel laat servic3n? Zie online dat er best wat aanbieders zijn die dat doen. Nog ergens rekening mee houden?