Vintage horloge-advertenties

Toffe horloge plus een exportpagina

12 likes

Pronounced: TISS-O

:laughing: het is maar dat je het weet.

3 likes

Nóg eentje van Marvin

9 likes

9 likes

DIe tweede foto, dat zijn geen advertenties :wink: Volgens mij is dat alleen de catalogus van de dealer.

Klopt. Deze map lag destijds bij de dealers zodat de klant kon bladeren. Inhouse advertentie zeg maar, net als de Wehkampgids vroeger, maar dan in de winkel…

a5658a7f09065440c3a0e209bb4879607b8eacbc_1_351x500

6 likes

Achterin een Tissot boekje dat ik kocht zat nog een opgevouwen knipsel met advertenties uit een oud tijdschrift ofzo. Gezien de opmerking “un siècle” bij Ulysse Nardin vermoed ik dat het uit 1946 of kort daarna dateert. :sunglasses:

8 likes

Ik heb zelf deze 2 Kelton advertenties ingelijst. Ze zijn afkomstig uit een boekje van 1968 :slight_smile:

11 likes

Mooi en origineel :heartbeat:

1 like

Inderdaad :bowing_man:‍♂️:bowing_man:‍♂️

1 like

Deze Duitse Werbung mag ook bij de collectie, met het gepaste horloge off course :wink:

10 likes

5 likes

Deze uit een krantje van 1948 :blush:


032KB met het bekende Cymaflex-I

11 likes

‘hers’ is duurder dan ‘his’ :sunglasses:

9 likes

Eens iets anders :blush:

4 likes

7 likes

Geen idee of ik dit al eens heb gedeeld. Met name die laatste is interessant. Ooit waren ze een manufactuur. Via Google vertaald krijg je namelijk deze boodschap:

DRACIP T Clock Factory. - H. PICARD Fils La Chaux - de - Fonds (ZWITSERLAND) Specialiteiten: DAMES- EN HERENHORLOGES Extra - Vlakke Pilates, Normale hoogte STAAL, ZILVER, GOUD Alle Titels en alle Fantasieën Nincre • Roskoff • Cilinderstroom Horloges in alle maten en alle kwaliteiten voor de Export VRAAG PRIJZEN Specialiteiten: HERHALINGEN Staal, zilver, goud chronografen, 8-daagse horloges Fabrieksmerken DRACIP, JARRA, CELEBERRIMA THEO, MIRUN, LEPIC, BANZAI, enz.

Tjah ik kan geen Frans… Brunod geloof ik wel, dus die kan dit bevestigen. :laughing:

image

Althans ook als ik mij niet vergis met een andere Picard, die horloges maakt.:grimacing:

5 likes

7 likes

Zeldzame ORIS Adv. ter gelegenheid van vijftigste verjaardag met mijn pointer van de 40s

10 likes