Vintage horloge-advertenties

Nooit veel kunnen vinden over de PR 1500, maar googelend op het ref. nummer kwam ik toch deze tegen:

Dan ook maar een plaatje van mijn exemplaar (uit 1982) erbij:

12 likes

Gelijk maar even de rest erbij die ik op dezelfde plek tegenkwam; hier heb ik alleen geen bijbehorende horloges bij. :sunglasses:

6 likes

Texas Insruments

8 likes

Vandaag door een paar oude tijdschriften gebladerd en kwam de volgende adv. tegen.

Rolex ‘75

Patek ‘77

Seiko

13 likes

Wat gaaf dat je die gewoon hebt liggen!
Met name die Patek advertentie, erg leuk om te hebben. :+1:

1 like

Deze is correcter :innocent:

4 likes

image

10 likes

Een Herma uit de fifties …
gold-plated-1960s-french-herma-de-lux_360_571bbb5b741dbaf95f3b8eca569b82e1
En zo na 60 jaar dienst :wink:

12 likes

Ik ben weleens op zoek gegaan naar Invicta advertenties/reclame. Ben een aantal op EBay tegengekomen. Maar hebben jullie nog tips wie ik zou kunnen benaderen? Tijdje terug stond er hier op HF ook een Nederlandstalige website voor oude advertenties/reclames, maar die hadden helaas niks voor mij.

Alvast bedankt!

Leuk draadje, even meedoen voor de meldingen.

7 likes

Op e-bay zit een nl verkoper met heel veel (rolex) advertenties. Ook andere merken. Invicta niet opgelet maar zou kunnen.

1 like

Hij heeft er een aantal. Wel wat aan de prijs, maar misschien valt er wat te onderhandelen.

Deze uit een boekje van 1946

5 likes

Zeldzaam merk en dito adv.uit 1946 :sunglasses:

én natuurlijk het horloge

9 likes

Altijd leuk om Nederlandse adv. tegen te komen in oude tijdschriften.

Tijdschrift waar deze foto in staat is:

Niet geheel toevallig dat het horloge met een kerk wordt afgebeeld, waar zou REMOVA voor staan?

6 likes

3 likes

1 like

Het horloge moet er ook bij :smirk:

12 likes

Rotterdamsch Dagblad
2 november 1970

8 likes

Leuk he? Zo’n draadje wat al vanaf 2016 loopt.
Ik kwam er bij toeval weer eens op en heb met plezier al die oude advertenties en de bijbehorende horloges weer zitten bekijken.
De Orator, geplaatst door @Pmannaert viel me op.

Inderdaad een zeldzaam merk wat je hier zelden of nooit ziet. Het merk was populair in Nederlands Indië, eind jaren '40 van de vorige eeuw. Toen het daar nog “Tempo Doeloe” was. Een vriend van mij is daar geboren en heeft zijn jeugd in ‘Indië’ zoals het toen nog heette doorgebracht. Hij kreeg zijn eerste horloge van zijn moeder toen hij 12 jaar werd. Een Orator. Hij had het horloge nog steeds in zijn bezit, maar het liep (al heel lang) niet meer. Hij vroeg aan mij of er nog iets aan te doen zou zijn. Ik heb het toen een service laten geven door de goede @Vouwfietser. En met succes! Het horloge kwam weer tot leven. Vriend blij: stukje van zijn jeugd terug!

In dit geval dus nu maar een advertentie bij het horloge gezocht in plaats van andersom.
Dat viel nog niet mee om een ander plaatje te vinden dan die twee die Pierre al gevonden had, want het is inderdaad een zeldzaam merk. Maar ik heb met een beetje doorzoeken er toch nog een klein plaatje uit kunnen persen.

orator- schild1950

9 likes