Vintage horloge-advertenties

Rodania 1954 adv. én een tijds gerelateerd klokje

13 likes

16 likes

Bulova 1968

12 likes

Mooi: vintage Rodania is een fijn merk

eigenlijk crosspost uit vintage HF van enkele dagen eerder

11 likes

OK, wie toont hier als eerste een JAQUET-DROZ horloge? :kissing:

9 likes

Dat zal niemand minder dan @Harpoen zijn vermoed ik.

2 likes

Hahahaha! Ik had hem al gevonden :blush:

1 like

Hoeven we niet zo te scrollen :slight_smile:

1 like

Door mijn met de paplepel ingegoten voorliefde voor Fiat automobielen zit ik ook wel eens te zoeken naar horloges met de naam Fiat. Nu kom je die heel regelmatig tegen, en vreemd genoeg vooral in Frankrijk. Het gros heeft echter een logo dat totaal niet overeenkomt met dat van het automerk, dus ik vermoed geen link tussen de twee.

Zelf heb ik zakhorloge liggen (dat overigens nog een keer reparatie behoeft, veer is gebroken)

Nu kwam ik op internet deze advertentie tegen van Juvenia. Blijkbaar was Fiat een van de handelsnamen die Juvenia gebruikte om hun horloges aan de man te brengen.

Op mikrolisk blijkt dat Juvenia echt talloze merknamen heeft geregistreerd, waaronder inderdaad Fiat:
http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280&suchwort=Juvenia&searchMode=exact&searchWhere=all#sucheMarker

Dat zakhorloge zal dus ook wel een Juvenia wezen, hoewel het er verder nergens op staat, ook niet in de kast. :sunglasses:

5 likes

Juvenia is alvast een zeer begeerlijk merk imho :ok_hand:

1 like

Zo leer ik nog weer eens wat :+1: :grin:
Merk bestaat blijkbaar nog steeds al is het wel in Aziatische handen tegenwoordig.

5 likes

Wittnauer:

En de mijne:

19 likes

Leuk om te weten, die van mij had je eerder al eens gezien. (Nog niks mee gedaan)

1 like

Ja die herinner ik me nog :sunglasses:

Herkenbaar; dat zakhorloge van mij ligt ook al jaren te liggen in de projectenbak :sweat_smile:

1 like

Ik heb overigens nog een horloge met Fiat op de wijzerplaat incoming; maar die draagt wel het echte Fiat logo en komt uit Italië, dus dat zal denk ik niet zo’n Juvenia zijn.

Als die post nou eens opschiet; volgens de tracking van de Italiaanse post ligt het ding al sinds begin van de week hier in Nederland :face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Geen vintage horloge.
Maar misschien wel bruikbaar voor de hobbyisten onder ons.

Even terug on topic:

1957
koopt nederlandsche waar

7 likes

Hier een vintage advertentie van de Citizen Independent 1481010. Ik zal er binnenkort eens een Topic aan wijden. Er is er namelijk eentje onderweg, de linker uit 1997 (24 jaar oud, kantje boord voor vintage :thinking: ?)

7 likes

Leuk @Aqualand, af en toe een bijdrage om dit draadje levend te houden!

Ik vond ook nog een paar aardige van een mooi merk: Buren
Deze uit 1908

En hier nog een uit 1960

Deze laatste is voor mij extra leuk omdat ik daar zelf een exemplaar van heb dat er erg op lijkt.

11 likes