Vintage horloge ( chronograaf )

Beste horloge fans, mijn naam is Ger en ik heb nog een vraagje. Ik heb een zeer mooie gouden chronograaf gekregen en zover ik weet is dat horloge ongeveer 70 jaar oud ( erfenis van mijn vader )maar op dit horloge staat geen merknaam. Mijn vraag is wie kent dit horloge
Ik kan geen enkele aanwijzing vinden.( Ik ben nog niet naar een horloge winkel geweest.
Hieronder enkele foto`s
http://www.mijnalbum.nl/Album=F38RJSKD

is moeilijk te zien,geen idee.
plaats van de chrono’s en kleur wijzerplaat met blauwe markeringen lijken op
die van een oude Breitling??

Ron

Lijkt me een typische “Chronographe Suisse” van tussen 1945 en 1950 met wat op het eerste zicht een “Landeron 52” werk lijkt.

Deze werden toen wel meer “merkloos” verkocht (wat op zich geen afbreuk doet aan de waarde van het uurwerk).

Of het een gouden of vergulde kast is of niet kan ik niet uitmaken uit je foto’s (te onscherp).

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Hallo, de kast is van 18kr rose en geel goud. ( de goudmerken staan er wel in ). Ook de romeinse cijfers en wijzers zijn van goud, behalve 1 want het horloge is ooit gerepareerd geweest en toen heeft de horlogemaker er helaas een kleine zwarte wijzer op gezet. Het uurwerk draait op een behoorlijk aantal robijnen.
Ger

Als ik me in het werkje niet vergis zouden dat dan 17 steentjes (jewels) moeten zijn ?

MVG,

Morse.

Hallo, Morse dat zou wel kunnen. Hij lijkt inderdaad wel een beetje op een Landeron uurwerk. Volgens mijn gegevens moet hij van 1938 zijn.
Mvg. Webuser