ik wil een nieuwe horloge en ik zie vooral graag vintage modellen. probleem is dat je vandaag de dag quasi geen nieuwe horloges kan vinden met een vintage look. ze zijn groot en diep.
ik ga een aantal foto’s posten van wat ik mooi vind, maar ik vraag me af wat dat mag kosten. ik ben niet bereid een fortuin neer te tellen voor een horloge. zeker niet voor een vintage, want dat zijn meestal automatics en moeten op tijd een service beurt krijgen die niet echt goedkoop te noemen is.
(indien iemand een vintage look weet, en toch nieuw is, mag je dat atlijd laten weten)
hier komen een aantal modellen die ik zeer mooi vind
zo’n iwc is voor mijn budget onbetaalbaar, en het hoeft absoluut geen groot of duur merk te zijn, maar meestal zijn diegene die je vandaag nog vindt enkel de betere merken. Ik vraag me af wat zo’n omega nog waard is, en of jullie goedkopere merken en modellen weten die niet boven de 100 euro uitgaan. (ik moet ze dan ook nog laten servicen en dat kan toch ook 100 euro kosten).
kortom als jullie een vintage zouden willen kopen zoals bovenstaande modellen waar moet je dan gaan kijken als je maar 100 euro wil uitleggen.
Ondanks dat ik een 'omegaman’ben is dat een van mij favoriete iwc’s. Het opgelegde logo heeft iets, bijna al mij omega’s hebben het ook.
Maar om terug te komen op je vraag; als ik het goed begrijp wil je een nieuw horloge met vintage-looks en kan je niets vinden en daarom ga je maar voor de vintage.
Allereerst zijn er nog wel merken die een klassiek horloge maken, omega heeft nog een prachtige deville met dauphine/dolk wijzers maar daar betaal je nieuw het tienvoudige van jouw budget voor. Dan kom je weer terug bij de vintage klokken, ik heb maar 1 tip, zoeken, kijken, zoeken, kijken. Met jouw budget is het te doen maar niet makkelijk. Ik zou het budget verdubbelen en de zoektocht ook. Dan blijft het een gok, maar de gemiddelde horlogemaker zal een redelijk horloge voor minder dan 100 euro kunnen olien ed
100,- + 100,- voor een eventuele service = 200,- toch???
Met nog een beetje erbij sparen koop je meteen een mooie vintage Omega. Klokjes komen redelijk vaak voorbij bij de horlogemarkt. Omega vintage blijft redelijk stabiel qua waarde en die oude dingen (mits in orde) lopen jaaaaaren goed. Mijns inziens heeft zo’n klokje veel meer karakter dan nieuwe spullen…
Mijn goed bedoelde advies; ga niet avonturieren op ebay (zonder kennis) maar koop hier van een liefhebber. Over het algemeen zijn klokjes uit de collectie van een serieuze liefhebber authentiek en origineel. Wellicht bij aanschaf iets meer betalen maar wel vervolgens genieten.
Het geeft een zware kater (en brengt veel kosten met zich mee) als jij enthousiast een klokje van ebay hier post om vervolgens er achter gekomen dat je een Frankenwatch of troep gekocht hebt…
Ga ook een keer op de Rikketik kijken. Vooral vintage Omega’s kun je er veel zien. Je hoeft niet gelijk wat te kopen, maar je krijgt wel een beter idee.
Een gebruikte Omega vind je niet snel voor 100
euro.
Ook zijn deze horlodes vaak erg klein.
Er zijn diverse verkopers die nieuwe overjarige
horloges aanbieden voor een leuke prijs.
Bijvoorbeeld
deze.http://cgi.ebay.de/R-JAQUET-schoene-Handaufzu
gsuhr-der-70er-Jahre-NOS_W0QQitemZ370145726752QQih
Z024QQcategoryZ10756QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trk
sidZp1742.m153.l1262
Groet. Chris
Deze aanbieder heeft echt leuke horloges voor onder de €100.–, zo te zien!
Inderdaad zoals Roel zegt, heb ik dat ook ervaren.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een nieuwe ‘Longines Conquest’. Deze fantastische klok kost misschien een ietsje meer, maar dan heb je wel een nieuw horloge met vintage-look.
Ik heb een jaar geleden een vintage Omega gekocht voor omgerekend 60 Euro.
Dit is 'm http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,69377,69377#msg-69377
Ik wil m zelf opknappen, maar dat zei ik vorig jaar ook al.
Als ik 'm naar Omega zou sturen vragen ze zo’n 600 Euro.
Dat is een mooie Omega voor heel weinig geld.(tu)
Ik vind 600 euro ook wel heel veel geld om hem te laten opknappen.
Voor dit geld koop je gemakkelijk een overjarige Valjoux 7750
wel wat jullie zeggen ervaar ik:
ik had een mooie omega seamaster deville gezien, diegene die ik in de foto’s had geplaatst en die is 165 euro gegaan op ebay. dus the it s inderdaad niet mogelijk om voor 100 euro er eentje te vinden.
indien ik mijn budget optrek kan ik er dus geraken. maar die nieuwe Longines Conquest ga ik ook even naar kijken.
uiteraard ben ik ook op zoek naar horloges die eigenlijk in nieuwstaat staan, zoals hier op het forum waarschijnlijk veel kan vindne. dus daar ben ik zeekr in geinteresserd, in mijn zoektoch kwam ik ook langs sites van profesionele herstellers, die ook een paar tweedehandsmodellen aanbieden, en daar ben ik niet vies van: een mooi vintage horloge dat professioneel hersteld is. hier zie je er eentje, maar dat is spijtig genoeg al verkocht.
oei, had dit bericht ergens tussen gezet, dus post ik het even opnieuw
merci mensen voor de vele reacties,
wel wat jullie zeggen ervaar ik:
ik had een mooie omega seamaster deville gezien, diegene die ik in de foto’s had geplaatst en die is 165 euro gegaan op ebay. dus the it s inderdaad niet mogelijk om voor 100 euro er eentje te vinden.
indien ik mijn budget optrek kan ik er dus geraken. maar die nieuwe Longines Conquest ga ik ook even naar kijken.
uiteraard ben ik ook op zoek naar horloges die eigenlijk in nieuwstaat staan, zoals hier op het forum waarschijnlijk veel kan vindne. dus daar ben ik zeekr in geinteresserd, in mijn zoektoch kwam ik ook langs sites van profesionele herstellers, die ook een paar tweedehandsmodellen aanbieden, en daar ben ik niet vies van: een mooi vintage horloge dat professioneel hersteld is. hier zie je er eentje, maar dat is spijtig genoeg al verkocht.
Wat je ook doet, ga niet over één nacht ijs. Kijk lekker rond, snuffel overal even aan en leg vooral je oor te luister, bijvoorbeeld hier of elders op internet. Zo krijg je gaandeweg een steeds beter beeld van wat je mooi vindt, wat het kost en waar je het 't beste kopen kunt. Het uiteindelijke kopen kan snel genoeg!
Je zult zien dat ook die zoektocht je veel plezier kan bezorgen. En veel kennis van horloges.