Vintage horloge geerfd

Geachte horloge liefhebbers,

Ik heb een mooi vintage horloge geerfd van een overleden oom. De man was niet onbemiddeld, dus ik vermoed dat het beste een aardig klokkie zou kunnen zijn.
Maar ik heb helemaal geen verstand van vintage horloges, dus mijn vraag is: hoe kom ik erachter wat de waarde van dit horloge is en hoe of waar zou ik het vervolgens het beste kunnen verkopen.
Het gaat hier om een 18 karaats gouden Timex Automatic. Ook de achterkant is goud. Er zit een leren bandje aan, maar dat is niet zo oud als het horloge zelf. Het horloge loopt perfect en is mijns inziens in een zeer nette staat.

Ik hoop van jullie te mogen horen.

Met vriendelijke groet,

Onno.

– moved topic –

Beste Onno,

welkom op dit forum.
Je oom is overleden, en je hebt zijn horloge geerfd.
Ik heb hetzelfde een jaar geleden mee gemaakt, mijn oom overleed en in kreeg zijn horloge en dat horloge wordt voor geen GOUD verkocht.
Ik snap niet waarom je zo iets zou willen verkopen.
Denk er goed over na, het is een horloge van een overleden familielid.

Groet
Martin

Beste Martin,

Bedankt voor je reactie, maar dat beantwoord niet mijn vraag.
Het wel of niet verkopen van een erfstuk is een persoonlijke keuze en die is door mij met zorg overwogen. Ik herinner me mijn oom het prettigst op niet-materiele wijze. Daar heb ik het horloge niet voor nodig.

Mocht iemand mijn oorspronkelijke vraag over de waarde en het verkopen kunnen beantwoorden dan hoor ik dat graag.

Overigens is het geen Timex, maar een Zenith Automatic. De specificaties zijn wel hetzelfde (18K, ook het deksel, goede staat, loopt perfect, leren bandje).

Groet,
Onno.

Dat is nogal een verschil een Timex of een zenith, Maar zonder foto kunnen we hier weinig, grote kans dat de grootste waarde het goud van de kast is en meer niet, maar het zou ook kunne dat het gewoon een prachthorloge is die iedereen hier wil hebben, dus een foto is wel erg belangrijk!