Vintage horloge geerfd

Geachte horloge liefhebbers,

Ik heb een mooi vintage horloge geerfd van een overleden oom. De man was niet onbemiddeld, dus ik vermoed dat het beste een aardig klokkie zou kunnen zijn.
Maar ik heb helemaal geen verstand van vintage horloges, dus mijn vraag is: hoe kom ik erachter wat de waarde van dit horloge is en hoe of waar zou ik het vervolgens het beste kunnen verkopen.
Het gaat hier om een 18 karaats gouden Timex Automatic. Ook de achterkant is goud. Er zit een leren bandje aan, maar dat is niet zo oud als het horloge zelf. Het horloge loopt perfect en is mijns inziens in een zeer nette staat.

Ik hoop van jullie te mogen horen.

Met vriendelijke groet,

Onno.

– moved topic –

Beste Onno,

welkom op dit forum.
Je oom is overleden, en je hebt zijn horloge geerfd.
Ik heb hetzelfde een jaar geleden mee gemaakt, mijn oom overleed en in kreeg zijn horloge en dat horloge wordt voor geen GOUD verkocht.
Ik snap niet waarom je zo iets zou willen verkopen.
Denk er goed over na, het is een horloge van een overleden familielid.

Groet
Martin

Beste Martin,

Bedankt voor je reactie, maar dat beantwoord niet mijn vraag.
Het wel of niet verkopen van een erfstuk is een persoonlijke keuze en die is door mij met zorg overwogen. Ik herinner me mijn oom het prettigst op niet-materiele wijze. Daar heb ik het horloge niet voor nodig.

Mocht iemand mijn oorspronkelijke vraag over de waarde en het verkopen kunnen beantwoorden dan hoor ik dat graag.

Overigens is het geen Timex, maar een Zenith Automatic. De specificaties zijn wel hetzelfde (18K, ook het deksel, goede staat, loopt perfect, leren bandje).

Groet,
Onno.

Dat is nogal een verschil een Timex of een zenith, Maar zonder foto kunnen we hier weinig, grote kans dat de grootste waarde het goud van de kast is en meer niet, maar het zou ook kunne dat het gewoon een prachthorloge is die iedereen hier wil hebben, dus een foto is wel erg belangrijk!

Dikke kans dat het alleen de goudprijs is, dat betekent meestal dat de kast wordt omgesmolten en de rest de kliko in gaat. Een erfstuk verkopen is tot daar aan toe, maar als je weet dat dat er mee gebeurt…

Een een gouden Zenith kan, afhankelijk van het kaliber, een behoorlijke waarde hebben. Zie ook www.veldeszenith.nl. Of kijk eens op e-bay voor wat voor prijzen dergelijke horloges verkocht worden.

Maar inderdaad, zonder foto valt er hier niets over te zeggen.

Groet,

Chris

wat is hij waard zonder foto moeilijk hoor. Twee voorbeelden een vintage Zenith in redelijke staat onlangs verkocht voor € 125,-- en een gouden horloge (weliswaar 14 krt) kreeg ik niet meer voor dan € 75,-- , sommige horloges wegen niet veel. De combinatie Zenith / 18 krt goud / goed lopend / in nette draagbare staat, zijn in mijn inschatting € 100,-- per stuk waard. Valt er 1 van de voorwaarden af dan is de prijs dus meteen lager (zeker als hij niet loopt)

Maar goed dat is ook maar een mening:S

Iedereen die mij een Zenith / 18 krt goud / goed lopend / in nette draagbare staat, voor € 100,-- wil verkopen is van harte welkom!

Chris

Toevallig is er vandaag een gouden Zenith handopwinder verkocht op E-bay voor € 401.

http://www.ebay.nl/itm/261046271529?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_500wt_1287

Chris Schreef:

Iedereen die mij een Zenith / 18 krt goud / goed
lopend / in nette draagbare staat, voor € 100,–
wil verkopen is van harte welkom!

Chris

Het ging over 100 euro per eigenschap. 4 eigenschappen, dus 400 euro :wink:

Als je € 100 per eigenschap bedoelt dan heb je het inderdaad heel goed ingeschat!:)-D

Hoe een Timex plots een Zenith werd …

Nog even geduld .
In een poging om terug wat aan geloofwaardigheid te winnen is Sidewalk
momenteel naarstig aan het surfen .

Yo , Manu .

manu Schreef:

Hoe een Timex plots een Zenith werd …

Nog even geduld .
In een poging om terug wat aan geloofwaardigheid
te winnen is Sidewalk
momenteel naarstig aan het surfen .

Yo , Manu .

Dat denk ik ook!

Groeten,

Bas.

doe mij de zenith el primero dan maar,…