Vintage horloge in grote maat

Ik ben op zoek naar een mooi klassiek vintage horloge Er zijn er natuurlijk veel te koop, maar meestal zijn ze voor mij wat aan de kleine kant (34 t/m 36 mm) Wie weet welke merken vroeger horloges is een wat grotere uitvoering maakten (38 mm t/m 40 mm)? Het liefst wil ik een eenvoudig horloge met niet teveel wijzertjes, het liefst uitgevoerd in goud of doublé.

Alexis

Er zijn niet zo heel veel grotere vintages, vooral niet uit de jaren ’ 60. In de jaren '70 werden de modellen groter, maar kregen de modellen ook afwijkende vormen. In het algemeen vinden we die nu lelijk. Ik heb heb zelf wat grotere ronde vintages van bijvoorbeeld de merken Rado, Mido, Titoni, Atlantic. Maar dan heb je het over pakweg 37 mm. Of je zou het moeten zoeken bij de chronografen, dan zit je vaak ook iets groter.

Da’s lastig, want veel vintage horloges zijn nou eenmaal niet zo groot. Kijk maar eens naar oude foto’s of films uit de jaren vijftig of zestig (of zelfs nog vroeger), dan zie je dat ze niet zulke grote horloges droegen.
Tja, er zijn wel wat grotere modellen, maar die hebben dan weer veel wijzertjes (bijv. een vroege Omega Speedmaster), laat staan dat je ze vindt in goud of doublé.
Kiezen dus. Of het één of het ander!

Ze zijn er wel hoor, maar je moet wel even goed wereldwijd zoeken op Ebay in de kategorie 1940-1970, meestal noemen ze de grote dresswatch-modellen “oversized” of zo.
Een paar specifieke merken met 3-wijzer modellen in de 37-40mm grootte uit de 40-er jaren: Doxa, Cauny, Cyma; maar ook Omega heeft 38mm modellen (kweenie zeker of deze ook met gouden kast bestaan).

Voorbeeldje: deze loopt over 6 uurtjes af: #130097712274 -Cauny Prima, 41mm zonder kroon:

Succes met de speurtocht,
Paul

Ik heb deze 38mm net verkocht, Omega van 1948.

Kijk hier even : http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,47980 is toevallig van mij :wink: en 38 mm.

prachtig horloge!!
Wat heb je daar nu voor gevraagd?

alexis

Ik had deze te koop geplaatst op het DZVL forum:

http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5267

Ik heb nog een Vintage Tudor/Rolex Prince Oyster Date liggen in 38mm, ook groot voor die tijd. Mocht je foto’s willen stuur dan een berichtje.

Wow! Marble, dat is wel een hele mooie oude Omega! Prachtig gewoon…

Vraagje voor de kenners.

Mijn intresse in een vintage omega is gewekt door verschillende aanwinsten hier op het forum getoond
Ik ben wat aan het rondsnuffelen geweest en kwam een site tegen met tips over het herkennen van fake vintages.
http://213.237.13.198/nik/vintagefakes/
Daar stond deze tip:
There is no such thing as a vintage Omega caliber with a small sub-second dial at six and a date window at three o’clock.

Ik zie toch echt veel vintages met een kleine seconden wijzer op de "zes positie. Wie kan er uitsluitsel geven of dit nu wel of niet bestaat.

Gr Eric

Je schrijft dat je veel oude Omega’s ziet met een secondewijzer bij de zes - zoals die van Marble in dit topic. Maar in je Engelstalige bron -zoals je die quote- staat dat er op een authentiek vintage Omega horloge niet EN een kleine secondewijzer op zes EN een datumaanduiding op drie kan zitten. Dus niet allebei. Afgaande op je post lijk je dit niet correct geinterpreteerd te hebben. Maar of dit statement ueberhaupt waar is - ik zou het niet weten :wink: