Ik ben in het process om mijn eerste vintage horloge, een IWC, te kopen. Nu vroeg ik mij af in hoeverre het ‘trusted seller’ op Chrono24 iets betekend?
Ook biedt Chrono24 mij de mogelijkheid aan via hun te betalen. Biedt dit enige voordelen aan mbt de correcte afhandeling van de aankoop en bescherming tegen oplichting?
Volgens mij is chrono24 wel redelijk vertrouwd maar zorg in ieder geval dat je zelf goed onderzoek doet naar het horloge , klopt de wijzerplaat met het uurwerk,originele delen etc .
Ik heb er een vintage seamaster deville gekocht. Was toen ok geprijsd…meegenomen de noodzaak vaneen servicebeurt. Wat mij opvalt, maar ben geen kenner, is dat men op chrono24 niet zelden de hoofdprijs vraagt. Als je ziet wat het model op andere online verkooppunten opvrengt, is het verschil met de vraagprijs op.chrono vaak opvallend.
Mijn tip betaal via paypal ik dacht 3 weken na betaling nog terug te vorderen. Ga dit zelf even na en neem een paypal account en/of vraag of de verkoper deze ook heeft of evt. wil gaan aanvragen!
Ik ben in het process om mijn eerste vintage
horloge, een IWC, te kopen. Nu vroeg ik mij af in
hoeverre het ‘trusted seller’ op Chrono24 iets
betekend?
Dat de gegevens van de verkoper gecontroleerd zijn en dat de verkoper geen betalings achterstand heeft bij C24 en dat er geen conflicten bekend zijn
Ook biedt Chrono24 mij de mogelijkheid aan via hun
te betalen. Biedt dit enige voordelen aan mbt de
correcte afhandeling van de aankoop en bescherming
tegen oplichting?
Ja , tis een zgn ‘escrow’ regeling , 3den rekening
Heb een Anonimo via Chrono24 gekocht.
Ook bij een trusted privé seller.
Heb niet via Chrono betaald, dan kwam er nog is 300,- bij op!
Gok genomen en het geld via mijn bank overgeschreven en 1 week later kwam er uit Spanje een mooi pakje.
Was een zenuw weekje maar ging helemaal prima!
Weet niet of je er wat aan hebt, maar ik zou het zo nog is doen.
Chrono24 vraagt bij verkoop een percentage van de vraagprijs als advertentiekosten. Dit is best een redelijk bedrag en kan verklaren dat verkopers ervoor kiezen om niet de hoofdprijs te vragen, echter belooft Chrono24 wel dat ze dat bedrag aan je terugstorten als na 6 maanden het horloge niet verkocht is.
Het valt me wel op dat er veel winkeliers en horloge professionals op Chrono24 zitten, dit kan het natrekken van betrouwbaarheid makkelijker maken.