Vintage horloge, maar wat is het? In ieder geval geen Cartier?

Een vriend van me heeft onlangs een horloge in zijn bezit gekregen, hij denkt dat het een vintage cartier is.
Zelf heb ik geen idee, al vind ik het in eerste instantie niet op cartier lijken.

Achterop de kast staat:
14k 0.585 517

emand die ons kan vertellen wa we hier precies hebben, en wat t ongeveer waard is?

2 likes

Geen cartier, maak anders de kast even open.

1 like

Jij maakt je naam waar!

6 likes

Geheel ziet er nogal schraal uit.

Maar er staat F S op, dus is het natuurlijk een Jaeger-LeCoultre :roll_eyes:

Dat het geen Cartier is leek me ook al hoogst waarschijnlijk, maar wat dan wel? Ben benieuwd of iemand het kan identificeren, betreft een erfstuk

Die 585 is hetzelfde als de 14k gold plating die hier en daar al doorgesleten is.
Het heeft op zeker niets met Cartier te maken.
Nikon, de camera fabrikant heeft ooit horloges uitgegeven bij de lancering van zijn F 5 model.
Dan zou de S dus een 5 zijn.
Openmaken voor het uurwerkje.

1 like

Mijn moeder heeft zo’n merk horloge. Volgens mij is het gewoon 3 tientjes v&d week (weet ik niet zeker). Ik hoop vooral niet dat iemand hem heeft verkocht als Cartier en hij is opgelicht.
Maar heel ff, koopt hij soms ook shirts met kei groot “Adidas” erop om vervolgens te denken dat het Gucci is? Niet stom bedoeld, maar ik snap gewoon echt niet hoe je kan denken dat dit Cartier is haha.

3 likes

Dat logo, boven het datumvenster, maak daar eens een plaatje van?

Dat is een Q (quartz ?)

1 like

Geen Cartier. 0,585 Is inderdaad 14 kt goud. Dat kan zo te zien best kloppen. Een van de lugs lijkt aan de achterkant ook een goudmerkje te hebben (de foto is niet scherp genoeg…) Kan op zich best; allerlei private label- en jubileumhorloges met quartz uurwerkjes werden in 14 k gemaakt. Daar hoeft het geen echt bekend merk voor te zijn… Q = quartz. De band is doublé, maar ook dat is best gebruikelijk voor dat soort klokjes. Niks geks en ook niks heel bijzonders denk ik; buiten natuurlijk de emotionele waarde- want die is onbetaalbaar uiteraard. :slightly_smiling_face:

3 likes

Ik herken het merk FS van vintage horloge banden
FS komt uit duitsland, en maakte voor een x aantal merken de horlogebanden zoals zodiac

Wellicht hadden ze een horloge onder hun eigen naam

Bij kast open maken weet je inderdaad vaak meer

Mits het “FS” is en niet “F5”

1 like

Bedankt voor alle informatie!

Gaan volgende week wellicht een poging wagen om de kast open te maken.
Zal hier t.z.t wat foto’s posten.

FS horlogebanden heeft een ander logo (ik heb zelf zo’n stalen band), het blijft dus een raadsel :slightly_smiling_face:

1 like

Ik heb ook zo een band, je weet maar nooit! Blijft wel een misterie

2 likes

Ik gok op reclame horloge, prijs is goudwaarde.

1 like

zo dan maar.

1 like

plus 1

2 likes