Mijn vrouw draagt nu eigenlijk altijd haar hardloop gps-horloge maar dit misstaat bij veel outfits. Ze orienteert zich daarom op een ‘echt’ horloge. In juni komt doet zich een belangrijk moment voor waarvoor ik haar dit kado zou willen geven. Ik weet inmiddels een beetje wat ze mooi vindt:
30-36 mm
Metalen band
Lichte en eenvoudige wijzerplaat (geen subdials)
Parelmoer plaat vindt ze ook mooi
Zilverkleurig of goudkleurig kan beiden
Een klassiek merk met geschiedenis, zoals bijvoorbeeld Rolex of Cartier
Quartz mag, automaat ook. Liever geen handwinder.
Waterdichtheid niet belangrijk
Vintage spreekt haar ook aan.
Mijn budget is 0-2000 euro. Ik denk dat ik hiervoor al snel in het 2e hands segment komt, zeker bij de door mij genoemde merken? Misschien is 2e hands kopen bij een winkelier ook niet gek. Dan heb je toch een vaak een vorm van garantie.
Stowa Antea. Met 35,5 in de maat. Ruim in budget en door de eenvoud past ie bij alles. De Bauhaus stijl is een klassieker, al vraag ik me af in hoeverre de meeste vrouwen hiermee bezig zijn. NOFI, maar meestal is het het merk wat van belang is, en/of het uiterlijk. Historie en de techniek erachter zijn uitzonderingen als het daar om gaat. Als dat wel is, zuinig op zijn en niet flipperen!
Veel is ook raak denk ik: die Tudor kan, de Oris ook, met ietsje meer budget de Rolex of toch de Beaume en Mercier?
De Seiko is denk ik iets te druk, met die speelse cijfers. Wel een bijzondere klok.
Nu ik nader kijk zit er best nog een verschil in grootte, in wat ze voorstelt. Ik denk dat ze zich dat niet goed realiseert. Ik zal dit eens onder haar aandacht brengen.
Haha goeie, wellicht niet. Ik denk dat het haar vooral om het merkje gaat. Niet zozeer de techniek. Sowieso merk ik dat zij (vrouwen in het algemeen?) anders horloges kopen dan wij mannen: wij duiken er hélemaal in, en één klein detail kan een no-go betekenen. Terwijl mijn vrouw met best uiteenlopende dingen komt aanzetten, waar soms weinig lijn in lijkt te zitten, behalve dan dat het een prestigieus merk is😂