Vintage horloge voor echtgenote

Beste allen,

Mijn vrouw draagt nu eigenlijk altijd haar hardloop gps-horloge maar dit misstaat bij veel outfits. Ze orienteert zich daarom op een ‘echt’ horloge. In juni komt doet zich een belangrijk moment voor waarvoor ik haar dit kado zou willen geven. Ik weet inmiddels een beetje wat ze mooi vindt:

30-36 mm
Metalen band
Lichte en eenvoudige wijzerplaat (geen subdials)
Parelmoer plaat vindt ze ook mooi
Zilverkleurig of goudkleurig kan beiden
Een klassiek merk met geschiedenis, zoals bijvoorbeeld Rolex of Cartier
Quartz mag, automaat ook. Liever geen handwinder.
Waterdichtheid niet belangrijk
Vintage spreekt haar ook aan.

Mijn budget is 0-2000 euro. Ik denk dat ik hiervoor al snel in het 2e hands segment komt, zeker bij de door mij genoemde merken? Misschien is 2e hands kopen bij een winkelier ook niet gek. Dan heb je toch een vaak een vorm van garantie.

Als jullie tips hebben hoor ik het heel graag.

Oris aquis diamond. Weliswaar geen vintage maar prachtig horloge en binnen je budget.

1 like

Baume & Mercier Parelmoer

Binnen budget, met parelmoer wijzerplaat, wel 37mm zie ik net, da`s dan 1 teveel. :upside_down:
Het is een quartz, dus nooit opwinden, altijd correcte tijd.

1 like

Tudor Oyster prince.

2 likes

Stowa Antea. Met 35,5 in de maat. Ruim in budget en door de eenvoud past ie bij alles. De Bauhaus stijl is een klassieker, al vraag ik me af in hoeverre de meeste vrouwen hiermee bezig zijn. NOFI, maar meestal is het het merk wat van belang is, en/of het uiterlijk. Historie en de techniek erachter zijn uitzonderingen als het daar om gaat. Als dat wel is, zuinig op zijn en niet flipperen!

https://www.stowa.de/en/Antea+KS+KS41+365+390+Advent.htm

2 likes

Rolex Datejust tweedehands moet lukken voor net ietsje meer budget.

En deze, alhoewel het iets TOTAAL anders is, maar wel een snoepje van een horloge :yum: Wel NIEUW, 34mm en nog eens super ruim binnen budget ook :joy:

3 likes

Overtuig jezelf ervan dat ze ook in is voor een gedragen klok. De vrouwen die ik ken willen geen tweedehandsje…

1 like

Hi Sam,

Nouja mijn vrouw gaf zelf aan vintage mooi te vinden, dus ik ga er dan vanuit dat ze daar geen moeite mee heeft :smile:

Wellicht bedoelt ze dat ze de vintage looks mooi vindt, een gedragen klok is wat anders…:wink:

Bedankt voor alle reacties!

Veel is ook raak denk ik: die Tudor kan, de Oris ook, met ietsje meer budget de Rolex of toch de Beaume en Mercier?
De Seiko is denk ik iets te druk, met die speelse cijfers. Wel een bijzondere klok.

Zelf kwam ze hiermee aanzetten:

Nu ik nader kijk zit er best nog een verschil in grootte, in wat ze voorstelt. Ik denk dat ze zich dat niet goed realiseert. Ik zal dit eens onder haar aandacht brengen.

Ze heeft in elk geval goede smaak! Nog succes met de zoektocht.

1 like

Dat bedoel ik. Realiseert ze zich dan wel dat het gaat om ouwe gedragen ‘meuk’…?

Haha goeie, wellicht niet. Ik denk dat het haar vooral om het merkje gaat. Niet zozeer de techniek. Sowieso merk ik dat zij (vrouwen in het algemeen?) anders horloges kopen dan wij mannen: wij duiken er hélemaal in, en één klein detail kan een no-go betekenen. Terwijl mijn vrouw met best uiteenlopende dingen komt aanzetten, waar soms weinig lijn in lijkt te zitten, behalve dan dat het een prestigieus merk is😂

Ikzelf vind dit heel mooi, die eenvoud. Ik denk echter dat mijn vrouw toch íets meer punch wilt

Bereid je er maar op voor dat ze een nieuwe wilt én bijvoorkeur een Rolex DJ :smile:

1 like

Gelukkig heeft mijn vrouw een minder dure smaak. :sweat_smile:
(Ikzelf ook trouwens :grin:)

Succes met de zoektocht!

1 like

Wel wat groot voor een vrouwen pols. Mischien een 1601/1603 datejust? Na een beurtje van Rolex ziet dat er weer uit als nieuw :grin:

die vrouwen zijn toch zelf ook een tweedehandsje? of zeg ik nu iets geks?

1 like

Er zijn meerdere maatjes DJ…:wink:

1 like