Beste horloge-enthousiastelingen,
Ik ben vrij nieuw in het hele horlogewereldje, maar ik werd er al snel door verslonden. Zo had ik pas onderstaand horloge voor een prikkie (€10,-) op de kop kunnen tikken.
Ik vond het merk Junghans altijd erg mooi, en wou mijn eerste vintage horloge aanschaffen. Helaas is het glas wel aan vervanging toe, en kan hij wel een goede poetsbeurt gebruiken. Mijn vraag aan jullie was dan ook hoeveel zou het mij ongeveer gaan kosten om het glaasje te vervangen, en is dat het eigenlijk wel waard? Daarnaast zal hij vast ook een keer voor een onderhoudsbeurt moeten (als hij bevalt). Kunnen jullie een adres aanraden dat ook servicebeurten voor dit oude soort horloges doet?
Het was zeker ook niet mijn idee dat het een waardevol stuk zou zijn, of dat ik hem met dikke winst wou verkopen. Ik vond hem zelf gewoon erg mooi en hoopte hem (ergens) op te kunnen (laten) lappen. Bedankt voor de reactie!
Of Wat ik zelf heel leuk vond. Zelf doen… Veel makkelijker als je zou verwachten. Jou glaasje is helaas echt stuk maar met wat hulp en prutswerk moet je dat zelf kunnen hoor. Ik heb een soortgelijk horloge afgelopen week helemaal gedemonteerd en op het uurwerk na grondig gepoetst met je duim druk je zo het glaasje er uit. en waarschijnlijk is je glaasje met wat meten zo nieuw te kopen.
Ik wil zelf gaan proberen met een stukje oud goud het horloge op nieuw te gaan platen… gewoon om te kijken hoe dat afloopt. eerst ff met een oude duppie ofzo om te kijken hoe lang zo iets duurt.
het enige wat ik heb gebruikt is een horloge gereedschap set van ebay voor 15 euro, wat dreft, heet water en tandpasta om het glasje te poesten. en ik heb een schroevendraaiertje van het setje wat kleiner gemaakt met een stukje schuurpapier. om de stem los te draaien.
Succes en veel plezier. Ik heb er onwijs van genoten en ik kan er maar niet over uit dat dat oude lor zo is opgeknapt… helaas vergeten een foto te maken van voor.