Vintage horloge

Beste,

Dit 18k gouden polshorloge vond ik ergens op zolder bij de overleden ouders. Het werkt, enkel de chrono’s doen het niet meer. Weet iemand meer over dit uurwerk en wat dit waard kan zijn ?
Alvast dank
Mvg
Pascal De Zutter

3 likes

laten nazien - herstellen en dan zelf dragen :ok_hand:
dan is hij van onschatbare waarde :ok_hand::smiley:

Chronographe suisse is een generiek geproduceerd horloge, het bestaat met heel veel verschillende namen op de plaat en soms ook, zoals bij de jouwe, zonder merk.

Het zijn horloges die bekend staan als relatief kwetsbaar. Vaak zie je ze met een 18k gouden kast, maar die is dat zo dun dat hij gemakkelijk indeukt.

Een gouden exemplaar in redelijke (onderhouden) staat is zo’n 600 á 750 waard denk ik. Een vergulde beduidend minder.

2 likes

Wel een van de leukere variaties wat mij betreft. Wijzerplaat ziet er nog goed uit en mooie wijzerset.

Een foto van de achterkant geeft iets meer duidelijkheid over het soort kast en de staat ervan.

1 like

Dit is de achterzijde, 18K, 0,750…

1 like

Mooi exemplaar, laten servicen en af en toe dragen. Mooi stukje familiehistorie. :+1:

1 like

Mooi horloge zeker met een familiehistorie helemaal leuk!

Een flinterdun ècht gouden kast vaak met een stalen binnenkast voor de stevigheid, holle, kwetsbare lugs (pootjes).

Geen bak aan geld waard 450-695.

Maar laat het kastje schoonmaken, het acrlylglaasje polijsten of vernieuwen (al die formaten zijn goed nieuw te krijgen) een mooi ècht krokodil of hagedisbandje erop en je hebt een prachtig horloge met een verhaal voor mooie gelegenheden!

Yep, valt iets heel leuks van te maken. Die plaat en wijzers zijn wel echt :ok_hand:t2: namelijk.

1 like

Meestal zelfs dat niet maar messing ‘Base metal’. Staal was in die tijd best kostelijk.

2 likes