Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Ok, en dat schiet jou in het verkeerde keelgat?

Als het niet realistisch is dan zal ie moet gaan zakken in prijs op termijn.

Als het goed is zal ie overigens ook nog gewoon BTW over de marge moeten aftikken, chrono moeten betalen en wellicht andere bijkomende kosten hebben.

Heb onlangs ook een horloge verkocht aan een handelaar die er vervolgens nog even tweeduizend euro boven op gooit.
Tja, zo is het leven. Ik vraag er de volgende keer ook wat meer voor dan.

1 like

Ik begrijp niet hoe je dat kunt opmaken uit mijn relaas.

1 like

Ja.:disappointed_relieved: Blij dat de mijne voor 100% ORIGINEEL is! Het ding dragen terwijl je WEET dat het een gebakje is,lijkt mij onverteerbaar.

Groet,
Hans.

Tja ik gun het ook de liefhebber ook eerder dan de dealer alleen merk ik dat hier op het forum weinig liefhebberij is (bij Rolex dan)

Liefste zo min mogelijk betalen en dan zelf later met een dikke premium weer in het blauwe knallen
 en dan niet vertellen dat ze met allemaal zielige verhalen aan kwamen zetten over waarom ze hem zo graag wouden hebben.

1 like

Je mag je explorer 2 best aan mij voorkopen voor 100 euro hoor! Ik zal hem dan ook niet verkopen.

Rolex is het Walhalla voor de hobby handelaren toch :sunglasses::sunglasses:

1 like

Ik snap @Mafkees wel. Of de koper er als handelaar er nu marge op maakt of niet doet er waarschijnlijk niet eens zo heel veel toe. Maar je hebt een horloge in de verkoop op een forum voor horlogeliefhebbers. Je geeft wat toe in de prijs omdat je denkt dat hij naar een liefhebber gaat. En dan blijkt dat de enige reden dat @Perceptions je horloge koopt, is om er winst op te maken, en wellicht informatie achterhoudt (over zijn inschatting van een reĂ«le verkoopprijs) die je als liefhebbers onderling wel uit zou wisselen. Ik zou me na zo’n deal ook niet goed voelen. Blijkbaar kan @Santa_Sangre zich beter van dergelijke gevoelens distantiĂ«ren, maar iedereen is daarin verschillend. Je gaat er van uit dat dit een omgeving is voor liefhebbers, de leidraad in het blauwe gedeelte is niet voor niets “geen handel”, en daar past zo’n ervaring niet in.

17 likes

Zou jij mededelen dat de prijs te laag is aan iemand die een horloge te koop heeft en jij wil het kopen?

Ik begrijp dat er nog is afgedongen. Dat had dan in elk geval niet gehoeven. En ik zeg: “die je als liefhebbers onderling wel uit zou wisselen”.

Eens ja. Goed dat man en paard wordt genoemd. Vind dit ook niet passen bij de spirit hier.

2 likes

Ik heb het horloge niet gekocht en ik bied het ook niet te koop aan

Ik geef alleen mijn mening.

Het horloge is overigens in 1 dag verkocht, dus zo laag zal het bod niet zijn geweest denk ik dan.

Oh nee, sorry, mixup. Ik heb mijn post aangepast zodat ik hem niet meer op jou richt.

ik zie anders nergens op je profiel staan dat je een handelaar bent. De uitgangspositie is dat je hier als privé-persoon acteert, tenzij anders aangegeven.

1 like

En wat nu als het een van de bekende handelaren geweest was? Waarvan je dus wist dat het een handelaar was bij de onderhandelingen. Ik vind het niet zo’n heel groot probleem als het met open visier gebeurt allemaal. Aan de andere kant heeft Perceptions volgens mij ook niet voorgelogen of zich voor gedaan als dat het de ultieme grail was die hij al jaren wil en voor gespaard had en hem nu eindelijk kon kopen en dragen.

Maar met hoe traag de horlogemarkt de afgelopen tijd vaak is zou ik blij zijn als er een koper was, wie dat dan ook was :smile: Zo lang het geld maar groen is en in mn bank account wordt gesluisd.

Ik kan het 100% eens zijn met @Santa_Sangre.

Als ik het horloge had verkocht via Marktplaats.

Maar ik bied horloges die ik in het bijzonder waardeer altijd eerst via HF aan. Met een heel specifieke reden! Namelijk de hoop dat hij bij een liefhebber belandt.

Gewoon met name het gevoel dat je misleid bent. Men doet zich enthousiast voor in de berichtenwisseling terwijl het water ze al in mond loopt bij de gedachte aan de potentiële winst.

Exact dit! De HF-spirit. Noem me een idealist maar ik geloof erin.

Het gaat om het principe dat wordt ingekocht met winstoogmerk.

En op Marktplaats had ik 1) mijn vraagprijs aangepast en 2) anders in die onderhandelingen gestaan. Mensen, dit gaat om tientjeswerk. Het interesseert me helemaal niets dat ik er misschien wel €350 voor had kunnen krijgen in plaats van €325.

Het gaat erom dat je het idee hebt iemand blij te hebben gemaakt met een horloge maar dat vervolgens blijkt dat het gewoon een handelaar is.

:ok_hand:

5 likes

De horloges worden geserviced alvorens te worden afgeleverd, maar dankjewel, zal dit plekje zeker meenemen.

Ik wil graag even reageren op het geheel. Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt. Om hiervan te kunnen leven zal ik winst moeten maken. Jij vraagt een prijs, ik betaal die prijs. Daarmee ben ik de nieuwe eigenaar van het horloge en ik zie een mogelijkheid het horloge voor meer te verkopen. Ik neem daarmee ook het risico dat dit niet het geval is. Ik moet namelijk ook afdragen aan Chrono24, mijn rekeningen betalen en het horloge laten servicen. Verder heb ik er hard aan gewerkt een site te maken en mijn Instagram te laten groeien. Ik heb veel moeten leren om dit beroep uit te voeren.

Mensen maken hier een duidelijk onderscheid tussen handelaren en liefhebbers. Zonder passie voor horloges had ik dit natuurlijk nooit gedaan. Waarom wordt de handelaar hier in discussies altijd als de boeman bestempeld? Dan komt het gedeelte dat mij het meeste raakt, het verwijten. @Mafkees begint negatieve reacties te plaatsen op mijn Instagram post, die niet gegrond zijn. Je kunt toch eerst met mij in discussie gaan? Ik vind dit echt een kinderlijk niveau. Dingen als “This hurts my eyes” etcetera. We zijn toch geen 12. Ik probeer je dan maar via een privĂ© bericht te vragen wat er aan de hand is. Vervolgens begin je over dat andere horloges op mijn pagina niet kloppen etcetera. Wat heb ik je aangedaan? Ik heb je horloge voor jouw prijs overgenomen.

Dan begint het hier. Je bekritiseert de marge die ik behaal, het feit dat ik het jaartal er niet precies bij zet, hoe ik mijn horloges service. Dit is toch aan mij? Mijn klanten zullen wel oordelen of dat wel of niet is zoals het hoort, en kunnen zelf bepalen het horloge wel of niet te kopen. Als mensen mij het exacte jaartal vragen, heb ik dat uiteraard paraat. Echter kies ik ervoor de horloges op te delen in decennia. Je zegt dat mijn marge niet in orde is. Soms is mijn marge 20 procent, soms gaat het enkele keren over de kop. Zoals hierboven gezegd, koop je het liefst zo goedkoop mogelijk in als handelaar. Als ik bijvoorbeeld een 1601 voor 2000 euro koop, moet ik die dan voor 2500 euro verkopen, zodat ik niet teveel marge heb? Servicen doe ik als het horloge verkocht is. Hierdoor is de levertijd wat langer, maar belast ik mijn horlogemakers iets constanter.

Ik hoop dat ik nu een duidelijk beeld heb gegeven over hoe ik hierin sta. Nogmaals, ik vind het jammer dat hier een “liefhebbers tegen de handelaren” situatie ontstaat. Het is helemaal niet mijn bedoeling iemand te benadelen, en mijn excuus als dat wel gebeurd is. Ik voel me in ieder geval behoorlijk aangevallen. Het gaat dan met name over het zwartmaken op mijn Instagram. Dat op het forum een discussie ontstaat snap ik uiteraard, daar is het voor. Verder wil ik de mensen bedanken die het hier voor mij opnemen.

11 likes

Ik reageerde op een (1) post van een Eterna met een opnieuw opgemaakte wijzerplaat en met een wijzerset die niet origineel is.

Je hebt een zeer levendige fantasie. Ik geef je bij deze toestemming om screenshots te posten van alles wat ik heb gezegd :man_shrugging:

Je doet alsof ik er een sport van heb gemaakt om je hele pagina onder te kalken. Ik plaatste een reactie bij een (1) andere Eterna, die toevallig naast een foto van mijn oude Eterna stond. Daarom viel hij me op.

De beste samenvatting van hoe ik hierin sta:

Ik begrijp dat je het met mij oneens bent. Maar ik ben benieuwd of je het verhaal van @amusicar ook zo onredelijk vindt.

2 likes

Precies dit !

Bij deze een poging om het even terug over vintage horlogedeals te hebben, wat denken jullie van deze? De foto’s zijn niet super maar lijkt me veel geld voor de staat waarin hij zich bevindt


1 like