Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

De 300T is weggegaan voor €1960,- …
Dus 2 onderdelen ontbreken die niet te vinden zijn.
De niet originele kroon zit vast (gelijmd?)
Daarnaast is de sluiting van een latere versie en lijken de veren in het band rekmechanisme kapot of te ontbreken, dus deze is waarschijnlijk ondraagbaar (sowieso een onding, maar verzamelaars blijven er grof geld voor betalen)
En geen foto’s van het uurwerk. (met die lume verkleuring zou ik toch in ieder geval willen weten of er geen water in de kast is geweest…)

Koopje :roll_eyes:

2 likes

Mooie vintage Oriosa. Die wijzers doen een beetje denk en aan A. Lange & Soehne.

2 likes

Het is knap dat die Seamaster 120’s allemaal met die bezel komen. Normaliter, als er al een bezel op zit, dan ziet die er niet meer uit.

Losse bezels kopen voor dit model is absoluut ‘een zoektocht’ te noemen. Ben zelf al maanden op zoek hierna.

Edit: grote verschil is dat de eBay varianten inderdaad allemaal dames modellen zijn… Ik zoek de iets grotere variant :wink:

2 likes

Italië

Tissot, een nu kopen prijs

2 likes

Ik heb hem nog compleet :smirk:

14 likes

Prachtig!

1 like

Aviamarino,

Toevallig te koop?

Heb je een Pb gestuurd!

Een ongebruikelijke Tissot Seastar.
35mm.

Opvallend is de two-tone dial en de arrow markers.
Nu kopen prijs van 120 euro en je kan de verkoper ook een bod doen.

Italie.

Nie duur nie, geloof ik.
https://omegaforums.net/threads/eterna-kontiki-with-gay-frères-bracelet.115926/

4 likes

Kontiki’s zijn wel erg mooi…

1 like

Geen deal, prijs is zelfs ronduit idioot, maar wel een gaaf en zeldzaam ding.
18k gouden Tissot 33.3 (Lemania 15cht) chronograaf zakhorloge.
Let ook op het “Omega Watch Co” op de wijzerplaat. Voor zover ik weet werd dit alleen voor de Zuid-Amerikaanse markt gedaan.

2 likes

Niet onaardige Tissot voor 120 euro incl verzenden.
(Verkoper staat ook open voor een lager voorstel)

Origineel bandje en gesp zitten er nog aan.

1 like

Nog een Tissot voor nog geen 100 euro incl. verzenden.

1 like

Nog een Tissot dan maar.

Dit keer van eigen bodem :netherlands:

Vraagprijs 140 euro.

Zeldzame ref. 44502
Kast is 34mm zonder kroon, en heeft wat slijtage.

Opvallend zijn:

  • pie-pan dial
  • Crosshair
  • Militar signed
  • Opgelegde markers
  • Dial structuur (lijkt cirkelvormig te zijn)

Dial heeft voor zover ik het zien kan wel wat oxidatie vlekjes.

1 like

Tissot experimenteerde het nodige met kastmaterialen; Hier een Tissot Ceraten; keramisch horloge met een fleurige wijzerplaat uit begin jaren 90. :sunglasses:

Ze experimenteerden ook met kleurtjes…auw mijn ogen

Doet Breitling tegenwoordig ook met de superocean rainbow. Niks nieuws onder de zon. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Er waren ook varianten met een gewone witte wijzerplaat maar zo’n afwijkend horloge vraagt gewoon om een beetje uitbundige wijzerplaat :sunglasses:

Zo’n gesloten kast lijkt mij lastig voor een batterijwissel, misschien is daar een speciale tool voor nodig :thinking:

1 like

Zal via de voorkant moeten; Waarschijnlijk een gedeelde stift en dan met een luchtpompje het glas eruit blazen. Heb wel begrepen dat de lithium batterij 10 jaar mee zou moeten gaan.

Juistem, via de voorkant en gedeelde stift blijft een gedoe, maar 10 jaar batterij is dan wel weer fijn :+1:

1 like