Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Chronometer UG

Een deal kan ik het niet noemen, daar is hij toch echt veel te duur voor, maar wel een zeer fraaie 37.5 mm NOS Tissot jumbo uit 1950:

2 likes

Universal Genève microrotor
€ 480

Ik heb dit horloge en het is één van mijn favorieten.
De foto’s zijn slecht, maar volgens mij is alleen het glas naar de ratten. Vervang het glas en je krijgt als het goed is zoiets:

3 likes

Ik heb mijn oog op deze Breitling laten vallen.
Is dit volgens jullie een goede deal of zie ik iets over het hoofd.

https://omegaforums.net/threads/breitling-chronomat-ref-769-18kt-gold.100106/#post-1351828

3 likes

Zeker een mooie deal en een prachtig horloge!

Ik heb wel niet gecontroleerd of alles klopt en dergelijke dus wel nog je huiswerk doen.

Kontiki met prachtige wijzerplaat.
https://omegaforums.net/threads/vintage-eterna-kontiki-20-with-brown-tropical-dial-37mm-ss-original-gay-freres-bracelet.103455/

4 likes

OHPF en gekocht dus? Erg gaaf!

Ik was net te laat.

Guilloche dial

Off note: bidynator erin en niet een in house marvin uurwerk

1 like

Ik ben altijd huiverig voor dit soort elektrische dingen; maar hij ziet er netjes uit en volgens mij is dit niet duur:

2 likes

Esa 9150 onderdelen zijn nog wel te vinden, dus een eventuele reparatie zou te doen moeten zijn. Zolang ie cosmetisch in orde is.

1 like

Ok, goed om te weten. :+1:
Zie alleen een plekje op de wijzerplaat bij half zes, maar verder ziet hij er netjes en origineel uit. :thinking:

Bijna compleet: het middendeel van het achterdeksel ontbreekt, zie ik (zelf vind ik dat niet zo belangrijk) :slightly_smiling_face:

1 like

Oh ja, dat plastic draaiding om de vervangingsmaand aan te geven. :grimacing:
Ik heb nooit zo’n focus op achterdeksels; zit toch altijd op de pols :sweat_smile:

1 like

Mooi ding, zeg! Is de prijs een beetje redelijk?

Aan de bovenkant van redelijk, denk ik.

Maar het is een vroeg '70s model zonder tritium aanduidingen. Dat vind ik vreemd.
@Davidf40 thoughts?

2 likes

Deze Eterna’s hebben vaak inderdaad geen T SWISS T maar alleen Swiss. Dat klopt dus.

Prijs vind ik wel hoog, plus, de indexes felwit icm een donkere plaat, vind ik ook niet echt mooi.

2 likes

Bedankt heren! Dan laat ik hem gaan :+1:

1 like

Staat op eBay, omdat ik altijd met veel plezier het Enicar topic lees.