Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Ik vind dit een ongelooflijk gaaf ding en een korte zoektocht op de interwebs bevestigt mijn vermoeden dat hij correct lijkt te zijn.

1 like

Tof… maar vind m vrij duur voor wat het is…

Mijn ds-2 handwinder raak ik aan de straatstenen niet kwijt en die heeft denk ik een courantere dial :rofl:

Maar goed… handwinder.

Band klopt trouwens volgens mij niet bij ds2.

1 like

Dat begint in steeds meer toenemende mate te gelden voor al wat vintage heet. Uitzonderingen zijn de middenmoters van Seiko (LM bijvoorbeeld) en héél af en toe nog eens een obscure Zwitser. Maar anders zit je zo aan die 300 euro. Helaas.

1 like

Tsja… is nog steeds peanuts voor wat je krijgt…

1 like

'70s Eterna-Matic. Ik weet niet of de lume in de wijzers klopt maar de kast is haarscherp. De wijzerplaat is verkleurd maar lijkt egaal.

Aardig compressortje.

Gave Olma Polerouter-lookalike (NB: een supercompressor?!). @rorymoer jij hebt toch zo’n Olma? Weet jij hier meer van? Helaas uit de USA.
1 like

Klopt! Ik heb twee vergulden exemplaren. 34mm lijkt me wat klein, draagt zeker als 35/36 door de lange lugs. Supercompressor kastje, opgelegd logo, prachtige gravure in het deksel, AS1701 automaat, afwerking en specs van Olma is top voor de prijsklasse.

8 likes

Ik heb nooit geweten dat het een supercompressor is! Gaaf hoor. Het is dat die hierboven in de USA ligt, anders had ik hem al in mijn winkelmandje gedonderd :stuck_out_tongue:
Wát een waar voor je geld.

1 like

Jij bent goed bezig👌

Deze berichtgeving is echter zeer schadelijk voor mij. Het wakkert een nagenoeg niet te stoppen hebberigheid aan😉

3 likes

Misschien voor jouw tijd, maar ik heb @mafkees nog nooit betrapt met een lelijk horloge.

Serie mooie ex-horloges dwalen hier van m rond.

2 likes

Whoop, die Olma :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

De advertenties die hij doorstuurt zijn ook bijna zonder uitzondering interessant. Niet te veel naar kijken, zometeen blaas ik de verbouwing van m’n woning nog af

2 likes

De dollar is al in jaren niet zo laag geweest als nu he :wink:

:innocent:

3 likes

Ja maar import. Dat zijn geen grappen.

-edit 25 minuten later-
Ik heb hem gekocht :joy:

12 likes

Voor een skeleton… niet eens superlelijk.

Nice :stuck_out_tongue: . Hoor je toch weer een beetje in het polerouter kamp :stuck_out_tongue:

1 like

Ik vind Polerouters enkele van de mooiste horloges ooit gemaakt. Maar die zijn voorlopig buiten bereik. Wat mij in dit geval over de streep heeft getrokken is dat het een supercompressor is. Dat is serieus kwaliteitsspul. En het A/S-werkje is goed te servicen. Als alles mee zit dan is dit er een voor de lange termijn. Een mooi setje samen met mijn 7A28-702A en mijn Eterna’tje :ok_hand:

3 likes

Mooie aanwinst…staal :+1:… ben benieuwd naar jouw foto’s.
Hoop dat shipping een beetje meezit.

1 like

Thanks! Volgens Ebay mag shipping een maand duren. We gaan het wel meemaken … als hij er is dan volgt er natuurlijk een topic :wink:

3 likes

Seiko 5 (Suwa Seikosha) - baby Grand Seiko Frosted. Gisteren gekocht voor omgerekend €88,- in Istanbul, Turkije. Momenteel ligt hij helemaal uit elkaar en ga ik 'm de komende donkere dagen lekker op m’n gemak polijsten en servicen. Het 6309 uurwerkje tikt nog wonderbaarlijk goed voor een klokje uit april 1984 en wat overduidelijk van binnen nog nooit een horlogemaker heeft gezien.

Ga er in ieder geval een mooie chique hagedissen-lederen band onder hangen.

8 likes

Mooi ding.

Jammer dat de verzendkosten al zo hoog zijn.
2 likes