Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

Het grootste probleem is wat mij betreft die radium burn van de wijzers. De rest zou ik nog wel overheen kunnen stappen.

1 like

Paar jaartjes geduld en dan heb je zo’n mooie ‘starfish’ :smiley:

Voor de electrische liefhebbers hier

1 like

Het NOS-verhaal geloof ik niet echt, want dan zou ik ergens radium burn verwachten (tenzij dat precies onder de wijzers zit nu). Maar feit blijft dat het horloge in héél mooie staat verkeert. En de band + gesp is een aardig extra’tje.
https://shop.timeless.li/Eterna-Matic-Centenaire-NEW-OLD-STOCK

2 likes

Als je hem kunt kopen voor een ondeugend bod en een kroontje kunt regelen, dan heb je na de service een heel aardige Polerouter denk ik zo :+1:

2 likes

Mooie deal toch! Mini-turtle voor minder dan € 240

https://www.eglobalcentral.de/seiko-herrenuhr-prospex-mini-turtle-automatik-taucheruhr-200m-gummi-armbanduhr-srpc39k1.html?gclid=EAIaIQobChMI8KTQspDO5QIVUETTCh0ZNwbEEAkYASABEgL5svD_BwE#/product/25443

Edit: in verkeerde topic gepost. Horloge is nagelneu.

Zie ik daar een ingelopen microrotor in de backcase ?
Linksboven

1 like

Scherp van je. En de microtor heeft geen slijt (althans niet genoeg om zo’n kring in de caseback te veroorzaken) :neutral_face:

Misschien is het deksel dus niet origineel. Of is de microtor een vervanger (dat zou prima zijn).

Er gaat altijd een belletje rinkelen, zeker bij gouden deksel dat aan de binnenkant mooi gepolijst is pas ik extra op.
En dan mis ik waarschijnlijk nog een hoop lol
Niet dat een kleine onvolkomenheid me zo erg zou storen, ze zitten niet meer in de stickers al waren die er toen waarschijnlijk nog niet.
Maar eens verkoop je ze misschien en is de koper minder vergevingsgezind.

Zeker deze “compax” die eigenlijk een polerouter is, met groeven waar een schaatsbaan jaloers op mag zijn

En als kers op de taart nog een deluxe ook zeg.

Die plating is toch redelijk naar de gallemiezen.

Das nog mild uitgedrukt hahajha

Volgens mij kloppen die wijzers ook niet… En de kast is weggepolijst.

Ik heb zo mn twijfels als ik o.a. de lume op de wijzerplaat zie. Maar de foto is niet echt hoge resolutie genoeg en scherp genoeg voor mij om 100% zeker te zijn.

Het viel me ook op dat op ebay steeds meer geknutselde/kapotte polerouters worden aangeboden.

Had ook zitten kijken naar die rose gouden polerouter, maar dat hij stilvalt als je hem beweegt is ook niet bemoedigend naast die gepolijste binnendeksel…

Heb m niet gezien denk ik, wel een Spaanse maar die beviel me ook niet.
Er zit een mooie in Australie, maar die jongen heeft wat last door aan de onderkant van de aardbol te leven .
Het bloed zakt teveel naar zijn hersens, want hij vraagt 5000 euro lol
Objectnummer333383757150

De hype is natuurlijk al even onderweg. En ik vind het ook echt geweldige horloges. Je kunt je afvragen of ze nu zo duur zijn (€1,5-2k) of dat ze zo lang zo goedkoop zijn gebleven. En hoe hoger de prijs, hoe meer gelukszoekers.

Imho vallen ze toch in het niets bij een connie of een conquest.

Enkele types uitgezonderd.

1 like

Hmzzz Ik vind em wel erg blauw. En de (groene) lumen puntjes herken ik ook niet

Mijn indruk is dat wijzerplaat niet 100% origineel is maar wel op een nette strakke manier opgemaakt is.

Even speciaal foto’s voor je gemaakt op dezelfde tijd om te vergelijken :wink:

2 likes

Zenith pilot met de zenith bumper

1 like