Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier! deel 2

@wbcoupe Ik twijfel maar neig naar redial. Ziet er nog te “goed” uit, precision is wat wiebelig en het lijkt alsof de zwarte verf tegen de cijfers aanligt.

Overigens zijn er wel zwarte wijzerplaten door Gruen gebruikt. Ook in de curvex.

1 like

Dat waren ook ongeveer mijn redenen dat ik neig naar een redial. Je ziet ook weinig afdruk van de rand van de kast op de wijzerplaat; over het algemeen is dat een stuk meer omdat daar een scherpe rand het metaal van de kast op de wijzerplaat ligt:

3 likes

Ik vind het wel een geslaagde redial, zou hem best in de collectie willen hebben. Overigens niet voor dit bedrag :sweat_smile: alhoewel de prijs waarschijnlijk wel ok is.

1 like

Klopt, het is zeker geen misbaksel :grin:

1 like

Tudor
€ 1.289

Wat vinden jullie van deze?

Staan voor 1500 euro paar te koop bij vintage masters. Dan hoef je niet bij een particulier uit hongkong te kloten.

Daarnaast is dit een handwinder 34mm van Tudor op leer voor 1300 euro. Ik vind dat fors.
Handwinder is budget, 34mm is budget, Tudor is budget, leer is budget en dan nog op 1300 euro uitkomen… zou ik eerder een moderne Tudor 1926 of bb36 kopen.

1 like

Particulier kopen uit HongKong is zeker een dingetje😅

Ik zoek juist zo’n big rose, die op vintage masters had ik gezien, maar dat zijn normale oyster dates.

Ik zag niet direct rode vlaggen, ze hebben dan wel zeer hun best gedaan. Vooral omdat de print afhankelijk van de lichtinval mee verandert en echt ‘gilt’ lijkt.

1 like

Klopt, vooral die minute track ziet er goed uit :thinking:

14mm

1 like

Gave racing dial op juiste band met gesp.

3 likes

Heel tof, maar niet meteen een dealtje denk ik?
Toch bekijk ik 'm de afgelopen twee dagen heel vaak :smiley:

Klopt hoor. Maar dealtje kan wat mij betreft ook gaan om een buitenkans los van de prijs. En zo vaak zie je deze niet, en zeker niet in goede staat …

2 likes

Idd, vind je er ooit wéér één voor hetzelfde geld in die staat.

1 like

Wel hier en daar wat sporen van gebruik te zien:

Ja, en de prijs kan nog veel hoger worden, plus import. Ben benieuwd, hoe goed die deal gaat worden.

Eterna bumpertje uit 1945.

Die spot tussen de 11/12 is jammer, wijzerplaat pootje opnieuw aan de plaat gesoldeerd. En de originele band is niet echt meer bruikbaar. Type wijzerplaat is wel heel gaaf :+1:

1 like

Bij die blauwe platen is de lak niet alles. Ik vind het niet een echte wijzerplaatpootjes solderen vlek.

1 like

De wijzerplaat is verder ongeschonden zo te zien en dit is exact de positie van een van de wijzerplaat pootjes. Veel voorkomend probleem bij deze kastmodellen omdat het uurwerk vrijwel in zijn geheel aan de wijzerplaat bungelt.