Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Ok, niet om vervelend te doen, maar er zijn zat Pontiac verzamelaars en die in dit topic stond is echt wel een topper. Misschien is 1500 wat overdreven, maar 500 is echt te weinig. Zat Pontiac verzamelaars zitten helemaal niet op een Rodania of een Chronomat te wachten. Enicar zal best leuk zijn, maar is enorm “gehyped”,15 jaar geleden had er nog niemand van gehoord. Die Pontiac met VJ 69 doet in mijn ogen niet onder voor een Enicar.

1 like

Slik. Ik had je dat wel maal 3 gegeven.

1 like

Ik heb kort geleden ook wat Enicar Sherpa Graphs met VJ72 verkocht … 3 stuks om precies te zijn … maaruh €1200 ???

ik denk dat je jezelf enorm tekort gedaan hebt (afhankelijk welk model zo’n 5300 tot 7800 euro tekort )

En een Navitimer met VJ72 (1954/55) gaat inmiddels voor 20K euro en ik heb al vraagprijzen gezien van met 25

2 likes

Wow, ja ik heb de enicar gekocht in een tijd dat ze rond de €1000 opbrachten dus ik vond €1200 al prima. De originele pushers waren trouwens wel vervangen door generieke exemplaren.

Komt bij dat ik de enicar uit een doos gegrabbeld had voor ja ja €20 dus ik nam genoegen met de €1200.

Nu ik dit hoor is het wellicht nog een koopje geweest voor de koper maar dat is een vaste klant dus die gun ik het wel.

Let,s agree to disagree, ik vind Enicar met hun in house movements en iconen zoals de sherpa , superdive en ultra dive toch wel van een andere klasse dan Pontiac die nooit geen eigen uurwerken hebben gemaakt.
Begrijp mij niet verkeerd, Pontiac is prima spul maar ik zie Pontiac wel als een meer common horloge dan enicar.

Ja goed, maar er zit in allebei de exemplaren waar het om draait een Valjoux dus geen inhouse in deze. Enicar heeft nooit chrono uurwerken geproduceerd. Natuurlijk zijn er veel goedkopere Pontiacs gebouwd met generieke uurwerkjes, maar daar was deze geen onderdeel van. Sterker nog, die Enicar Ultrasonics en dergelijke koop je voor 75 tot 100 euro en alle AR uurwerkjes die ik voor me hebben gehad, waren onnauwkeurig met afregelen en hadden stuk voor stuk problemen met de minuutpijp.
Enicar is net zo’n merk als bijvoorbeeld Roamer met hun MST uurwerken en van die uurwerken ben ik meer onder de indruk. Ook heeft Roamer een aantal chrono’s geproduceerd met Valjoux, net als Enicar. De enige reden dat Enicar meer bekend is, is vanwege de massahysterie en de plotselinge hype erom heen.

3 likes

Ga ik grotendeels mee akkoord.

Qua provenance moet Pontiac trouwens niet onderdoen voor Enicar. Ook net zoals Enicar (Poolse navy Super Diver veel fakes trouwens) heeft Pontiac militaire history, en zelfs EPSA SC gebruikt.

Inderdaad enorme hype door de F1 connectie voor Enicar.

Een erg mooie goed werkende (volgens de advertentie) Seiko Bullhead met de schitterende bruine wijzerplaat! En binnen de EU dus geen gezeur met de douane :+1:
Als ik het geld had, had ik hem meteen gekocht maar helaas is mijn budget niet toereikend…

http://www.ebay.nl/itm/111896661730?_trksid=p2060353.m1438.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

@M035 Hier heb je je bullhead! Kom naar beneden en sla je slag.

Wel een beetje een afgekloven exemplaar. Een hele mooie is bij Scorpione te koop voor slechts 900 euro :smile:
Jaren geleden kon ik een goed exemplaar kopen voor 150 euro, in nette staat, originele band, vond ik toen te duur :frowning:

Ik vind de wijzerplaat nog wel karakter hebben, ik vind dat het (nog) niet teveel schade is :wink: En de kast kan het volgens mij ook wel hebben als ik de foto’s kijk. De gepolijste delen nog lichtjes polijsten met wat peek, dan ziet hij er in een keer een stuk beter uit. :+1:
Maar ja klopt er zijn er in betere staat te vinden, maar je zegt het al; 900 euro…

Ahem:

:wink:

1 like

Die is eigenlijk misschien zelfs een betere deal haha :wink:
Echt, als ik het geld had, had ik hem meteen van je gekocht…

Ik denk wel dat ik aan die krasjes ga storen :grin:

Een verborgen (tot nu dan :grin:) Universal Geneve Uni compax. Staan geen vraagprijzen bij en is de laatste van de drie;

http://www.2dehands.be/bijoux-horloges/horloges/mechanisch-horloge/montre-mecanique-a-bon-prix-276942401.html

is besproken :wink: Normaal binnenkort in het NA-deel :slight_smile:

3 likes

Ben benieuwd!

Naar aanleiding van mijn tip ? :smiley:

Direct gebeld. Vrouw is wel wat ´shady´ dus heb nog geen vol vertrouwen in de deal maar ik ga sowieso gaan ophalen dus gescamd kan ik niet worden.

Typisch dat die UG foto de enige is de een beetje redelijk is. Toch verdacht.