Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Heel mooi gezegd :+1:

Helemaal mee eens! :+1::+1::+1:

1 like

Daarom koop ik al 2 jaar niets meer op marktplaats, dit kom je alleen hier tegen.

1 like

Er is natuurlijk een groot verschil tussen een paar honderd euro voordeel hebben, wat ik weleens heb, dan ā‚¬180.000 voordeel hebben.

Denk je niet? Verder laat ik deze discussie voor wat het is.

Ja daar heb je zeker gelijk in, ā‚¬180.000 is meer dan een paar honderd euro.
En het tippen van de verkoper daar is volgens mij ook niks mee, wel jammer dat je dat doet nadat jouw bod niet hoog genoeg bleek te zijn. Hiermee gaat tippen een beetje op klikken lijken. :wink::+1:

5 likes

1 ding snap ik dan echt nietā€¦Als je zeker weet dat je voor 200.000 euro kan verkopen zorg je toch ervoor dat je blijft bieden en het wint al moet je tot de ton gaan. Dat geld is toch dan maar een tijdelijke investering en is ergens wel aan te boren met die garantie.

Het tippen neigt trouwens wel naar misgunnen in mijn ogen

3 likes

Jonges jullie vergeten allemaal wel 1 dingā€¦ de markt voor een klok van 200 ton is ENORM iliquide, aangezien je met een zeer beperkte groep kopers zit. Je gaat 100 mensen hebben die 20k willen geven, 50 die tot 50k willen/kunnen gaan, en misschien Ć©Ć©ntje aan 200k. Ik bedoel maar, zo simpel als bepaalde leden het laten lijken is het allemaal ook net niet.

4 likes

Ja dat is zeker een groot verschil, als je iemand 180.000 euro voordeel door de neus boort, zal deze nog veel harder balen dan wanneer het om een paar honderd euro gaat :smiley:

En de verkoper wordt geen ā‚¬180.000 door zijn neus geboord? Ik kan mij goed voorstellen dat handelaren daar dan van streek zijnā€¦:smiley:

Nee, want die neemt het ā€˜risicoā€™ door deze manier (veiling) van verkopenā€¦

Vind je bijdragen in dit topic trouwens echt top, maar was het hier niet mee eens. Er gaat idd een wereld open als je die bedragen ziet. :smile:

Dank je wel! Dat is ook de reden dat ik ze plaats. :+1::+1::+1:

Maar normaliter kom ik ze niet in zulke grote bedragen tegen zoals nu dus een klok van ā‚¬200.000, en natuurlijk ben ik altijd veel te laat dus ik plaats ze altijd achteraf; Ik moet ook werken natuurlijk en heb een prive leven.

Dit was trouwens geen veiling maar een website zoals marktplaats waar je echter niet kunt bieden, alleen per mail.

1 like

Ik vind je bijdragen trouwens ook top. Was het hier ook niet mee eens, maar we hoeven het uiteraard niet altijd allemaal met elkaar eens te zijn.

2 likes

Allemaal leuk en aardig maar wellicht moet de titel van dit topic veranderd worden in 'ā€˜Vintage horlogeaanbod gespotā€™'
Zoals denny73 aangaf wordt een ā€˜ā€˜Vintage horlogedealā€™ā€™ niet zo snel gedeeld, want anders gooit men de eigen glazen in.

1 like

Is al meerdere keren geopperd. Sindsdien posts er ook zo goed als niemand meer wat voor deals dan ook inā€¦

Zoals aangehaald, van zodra eigen interesse weg is wegens te duur, dan werd er gedeeld, maar dan wordt het inderdaad bijna ā€˜misgunnenā€™ aan degene die wel nog ā€˜in de runningā€™ zijn.
Voor mij prima zoals het nu is :slight_smile:

Het kan ook nog een door een louche maar zeer goede expert samengestelde Frankenwatch zijn, die bewust op een knullige site als Ebay Kleinanzeigen wordt aangeboden ā€¦

Dit lijkt mij een deal


Gr
Ben

Zijn niet meer te makenā€¦

Jaā€¦

Pfoe, jammer dat ik die nu pas zieā€¦ :neutral_face: