Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Een aanrader voor je vrouwelijke partner : een prachtige seventies Buler.

https://uhrforum.de/buler-acryl-klarsicht-damenuhr-rund-70iger-design-handaufzug-bgf-582-a-t313175

Geen deal meer maar deze zal binnenkort wel opnieuw worden aangeboden. Vast een paar nepbieders. Belachelijke prijs in ieder gevalšŸ˜³

2 likes

Wel erg mooi deze klassieker :ok_hand:

Ps De re-issue komt ergens dit jaar als ik het mij goed herinnerā€¦

1 like

Absoluut! Zelfs als ie 10 mille zou opbrengen gaat hij niet weg bij mijā€¦:wink:

3 likes

Komt door de reissue denk ik :smile: :+1:

2 likes

Haha ja dan is het nog een koopjeā€¦:wink:
Had je het topic op seiko forum gezien over de prijsontwikkeling vd afgelopen 14 jaar? Gaaf gedaan

1 like

Jep, dat is een erg leuk topic. :smiley: Brengt de vintage gekte wel mooi in beeld.

1 like

Prijsstijgingen zorgen ervoor dat meer en meer klokjes buiten bereik komen van een steeds groter wordend deel van de markt, uiteindelijk zal iedereen dus met zā€™ horloges blijven zitten opdat niemand ze nog kan betalen, en danā€¦ zullen de prijzen naar beneden moeten :slight_smile:

4 likes

Behalve Rolex en andere duurdere horloges. Ik denk wel dat er een sterke inflatie gaande is dus mocht het minder worden, dan zal het niet zoveel zakken.

Een Heuer Autavia, first execution, ā‚¬20.000 was helaas te hoog, dus heb ik de beste man geadviseerd eerst uit te zoeken wat de echte waarde is, waarschijnlijk in de regio van ā‚¬200.000:

Lol, als een horloge voor jou niet betaalbaar is dan maar adviseren zodat het voor anderen ook niet meer betaalbaar wordt?

1 like

Dat heb je helemaal goed! :+1::+1::+1:

Vergeet niet, dat de mensen die een low ball offer van ā‚¬20.000 hebben geboden, precies weten wat dit klokje waard is. Ik heb dat geboden wat ik maximaal kon. Ik denk dat we dit klokje binnenkort zien op een Phillips veiling.

Waarom post je het dan hier als het dan toch geen koopje meer wordt?

Net zoals diezelf gecreƫerde Eberhard hype, ik vind het helemaal niets aan.

1 like

Omdat ik dit wil delen met de mensen op het horlogeforum; er zijn nog regelmatig koopjes te vinden!

Hiernaast, denk je dat ik hier dealtjes ga posten, zodat iemand anders ermee vandaar gaat? Ik ben natuurlijk niet op mijn achterhoofd gevallenā€¦

Ik post weleens best interesante deals, maar wat post jij dan? Seikoā€™s deals? Of niks?

Wat betreft diezelf gecreĆ«erde eberhard hype; ik denk dat je niet zo goed op de hoogte bent, welke klokken enorm in trek zijn. Die klok is vorig jaar verkocht voor bijna ā‚¬27.000 en nu wordt er bijna ā‚¬10.000 voor geboden met nog een paar uur te gaan op de veiling van eBay. Ik vind dit nog steeds een koopje.

Wat betreft smaak; smaak kan verschillen. Ik ben ook niet zo gecharmeerd van jouw klokken! :flushed::dizzy_face::sob:

Misschien zou je die buitenlandse horlogeveilingen in de gaten moeten houden. Dan zie je wat echt populair is.

1 like

Ben het wel met M035 eens.

Zo blijven er natuurlijk geen koopjes meer over als niet kopers, verkopers een hoger prijsadvies gaan geven.

Het lijkt me de taak van de verkoper om uit te zoeken wat de waarde is van hetgeen hij/zij verkoopt.

2 likes

Dat zal wel meevallen. Er zijn voldoende deals te vinden buiten Nederland, je moet alleen weten waar.

De verkoper had de advertentie trouwens al snel verwijderd omdat er nogal veel mensen reageerden. Hiernaast wilde hij zws kijken wat het nu echt waard was en heb hem hierbij advies gegeven. Hiernaast is dit ook weer zoā€™n zeldzame horloge, dat het ook niet eerlijk zou zijn, als het voor een spotprijs verkocht zou worden.

Ik hoop dat je het ook met mij eens bent, dat echt goede deals hier niet worden gepost? Ik zie hier namelijk nooit iemand een deal posten van een horloge die ā‚¬2000 kost op eBay en in werkelijlheid ā‚¬30.000 waard is. Jij wel?

Als jij een horloge kan kopen voor veel minder dat de eigenlijke waarde en iemand gaat de verkoper even inlichten dat het horloge veel meer waard is, ben jij daar ook niet blij mee lijkt me.

2 likes

There I fixed it for you :stuck_out_tongue:

PS ik vind je bijdragen wel interessant want het opent weer een hele nieuwe wereld in het horloge verzamelen voor me.

5 likes

Volgens mij zijn dit niet bepaald de discussiepunten, je mag best een kijk hebben in mijn collectie of een discussie voeren op Rikketik. Ik hoef niet te bewijzen dat ik de grootste pik heb.

Maar lijkt wel marktplaats-gedrag, ik koop een horloge, vervolgens staat het op gereserveerd, krijgt een mailtje van iemand die wat tientjes meer biedt, verkoper trekt zich plots terugā€¦

Als dingen niet binnen handbereik voor je zijn of je kunt een object niet bemachtigen, so let it go.
Drang om iets te hebben, is te groot blijkbaar door nog een zetje te geven.

Jongens, zet die oogkleppen eens af. Wat @denny73 doet is gewoon de vintage horlogewereld in een notendop. Daarin laat je je online zo veel mogelijk zien als kenner en smaakmaker, om vervolgens gericht jouw merken en modellen te hypen. Zo werkt dat in een wereld waar prijs puur wordt bepaald door de subjectieve ā€˜coolā€™ factor. Hodinkee is hiervan het voorbeeld bij uitstek: die kunnen een vintage horloge maken of breken, en er vervolgens zelf geld aan verdienen.

3 likes