Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Stift kan gebroken zijn maar wellicht ook de dial feet, het datumvenster lijkt ook niet goed uitgelijnd. Dat tweede is een groter probleem natuurlijk. (of misschien een verkeerd uurwerk met de kroon op 3 uur?). Kast en bezel lijken wel redelijk. Helaas lijkt de lume op de wijzers ook aangetast. De potentie is er zeker maar de vraag is hoeveel alles zou gaan kosten om het weer goed te krijgen.

Dial feets zijn idd een goed punt. Mn guts feeling zegt 100% incl uurwerk. Dial feets zou vervelend zijn en is idd aanzienlijk ernstiger als een stift
Deze Seiko’s zijn na wat TLC in originele staat best waardevol.
Wie weet is de uiteindelijke koper een mede forum lid en zien we ooit nog eens een voor-na verhaaltje …

1 like

Hier nog eentje. Deze wordt als NOS verkocht, en met hele mooie foto’s. Geeft even een beeld van het model en Swiss basis uurwerkje:

Aangezien de kroon er nog op zit vermoed ik dat de wijzerplaat afgebroken is, tevens is de wijzerplaat ook verweerd. Deze zou ik laten lopen.

Wijzerplaat ziet er toch niet echt verweerd uit? Of hoe zie jij dat?

Heb hem vergroot op de telefoon, tussen 9 en 10 uur lijkt hij beschadigd of aangetast te zijn en er zitten volgens mij ook sproetjes op.

Zou het glas kunnen zijn maar ik betwijfel het.

Ik moet zeggen dat het er voor mij eerder uitziet als het glaasje. Sproeten zie je eigenlijk ook nooit op die Seiko duiker platen.

Ik hoop het voor de nwe eigenaar, ik heb er sws niet op geboden hoor maar ik vind/vond hem er niet best uit zien maar wellicht zit ik er helemaal naast en is het een topaankoop, ik ben niet thuis in Seiko.

Er stonden er een tijdje terug twee op MP voor rond de 800-900 euro dacht ik. Internationaal gaan ze sowieso 1000+ en voor een goeie zelfs 2000€. Ik vind 400 ook wel erg veel voor eentje in deze staat, er zijn een hoop risico’s maar er is zeker ruimte om er een mooi projectje voor te maken. Voor minder dan 300 had het sowieso een leuk koopje geweest.

2 likes

Ok, wist niet dat deze zo veel deden maar dan is er ruimte genoeg om nog e.e.a. te investeren.

Het blijft natuurlijk een gok, maar een ruime schatting van nog eens 250-300 erbij qua service en zaken op orde brengen zou in deze staat een bedrag van 400 nog wel rechtvaardigen. Bij 500 wordt het te gortig denk ik, tenzij je echt veel zelf kunt.

Dit is een goede deal:

1 like

https://uhrforum.de/vintage-longines-flagship-weissgold-18k-ca-1960-white-gold-t325074

Voor jou @BH_

https://uhrforum.de/dugena-vintage-chronograph-ref-157-valjoux-7733-70er-panda-t325111

dit is ook een beste deal of niet? Mooie panda voor 380 euro.

1 like

Heej, Thanks. Was hem elders tegengekomen, maar niet helemaal voor mij.

:heart_eyes: Het is dat ik al 2 dugena chrono’s heb maar…

1 like

wow… zeker een goede deal ! ben ik in geïnteresseerd.
Nog nooit zo in het buitenland via internet een horloge gekocht… hoe pak ik dat aan ??

Stap 1: een horloge uitzoeken dat nog niet verkocht is :stuck_out_tongue:

3 likes

hahaha… Koekoek !.. je hebt gelijk. Dom ,dom dom… maar het is wel iets wat ik erg mooi vind. Lekker klassiek en een paar echte vintage stijl dingetjes en een mooi uurwerk voor een goede prijs.

Het internationaal kopen is niet heel anders dan hier op HF behalve dat de betaling vaak via paypal gaat. Buiten de Eu natuurlijk wel rekening houden met douanekosten.