Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Wel even het risico meenemen dat je een rimram aan parts mag gaan laten vervangen :confused:

Blijft een gok zoiets…

1 like

Ik betaal liever wat meer dan om een in goede staat te kopen maar ik vind bij deze €840 best kittig :open_mouth:

Dat is het bij een ongeserviced exemplaar dat wel redelijk loopt ook :wink:

Eens maar vaak betekent lopend ook dat er geen grote technische hete hangijzers zijn. Bij niet lopend weet je het gewoon niet. Ik ben al vaak positief verrast geweest maar nog vaker negatief :stuck_out_tongue: hoort erbij maar ik kan me voorstellen dat bepaalde mensen geen zin hebben om door een mogelijks lastig proces te gaan.

Los daarvan vind ik 840 ook te stevig hoor voor deze, maar met wat geluk ding je af naar de 650 euro regio en dan vind ik dit wél een mooi exemplaar voor dat geld :slight_smile:

1 like

En die minder vaak voorkomende kleur. Maakt hem dat specialer. Ik denk dat de meeste mensen toch een witte wijzerplaat willen. Ik vind hem stevig aan de prijs. Je vindt ze op de baai voor veel minder. Maar het is idd wel een mooi horloge…

Ik ben juist van mening dat je relatief altijd overbetaald voor een vintage horloge dat wel loopt. Want de meeste van die vintage Seiko’s hebben waarschijnlijk nooit of heel lang geleden voor het laatst een service gehad. Kortom, ze moeten dus eigenlijk ook geserviced worden. Als er verder geen tekenen van roest of slijtage zijn durf ik de gok wel aan afhankelijk van de prijs. Zeker als de kast en wijzerplaat mooi zijn kan het zeker lonen zo’n projectje aan te pakken. De cosmetische staat vind ik in die zin eigenlijk veel belangrijker.

Wat mij juist altijd (positief) verrast is hoe goed die Seiko’s vaak nog lopen zonder dat ze ooit onderhoud gehad hebben. :wink:

Ik ben wel eens dat dit een mooi exemplaar is. Zo’n originele King Seiko buckle is ook al gauw een euro of 50-80 waard.

1 like

Ik zou voor deze zelfs tot 700 gaan hoor (als ik dat model nog niet had). Blauwe dial, mooie kast, buckle, betrouwbare verkoper :+1:. Maar goed, ik betaal liever een beetje meer, als het dan ook echt goed is.

Het is mooie kwaliteit zo’n KS… een ouwe Zwitser van dit niveau zit al lang op dat prijspunt. Ik stel me wel vragen bij de waterdichtheid want ik zie er érg veel met waterschade aan de rand van de wijzerplaat.

Neem bijvoorbeeld de monobloc omega Dynamic, 99% heeft nog een perfecte wijzerplaat en geen corrosie aan de movement… die dingen zijn doorgaans opnemen en accuraat lopen… toont wel hoe goed dat ontwerp is imho.

1 like

Heb nog lopen zoeken op de baai voor zo’n King buckle maar niet veel te vinden…of heb ik een verkeerde zoekopdracht opgegeven? :thinking:

Komen niet vaak te koop. Ik kan wel even op yahoo kijken of ze daar wel zijn.

edit: bingo

1 like

Is zeker wel een type wat je niet vaak ziet(chronometer) en de indicies en de kleur is echt heel mooi… er zijn meer zilveren/witte te vinden…

Ja kan jij Japans?? :joy::joy: …nee, echt effe zonder dollen, bestel jij er wel eens iets?

Proxy bieder gebruiken zoals buyee.

1 like

Ja ik heb er vorige week nog wat gekocht. Maar er zijn wat problemen met de paypal betaling dus even afwachten hoe dat gaat. Bij kleinere dingen loont het helaas niet omdat de verzendkosten vrij hoog zijn.

1 like

Uhm…sorry? Dat zegt mij niet veel…bieden die voor jou ofzo? Moet je daar een account voor aanmaken ofzo? :grin:

Veel van de japanners willen niet naar het buitenland verzeden. Je bied dus wel zelf maar het wordt naar het Buyee warenhuis gestuurd en die sturen het dan naar jou. Maar daar rekenen ze natuurlijk wel een bedrag voor.

Als je zon buckle wint voor 60 euro moet je rekenen op een verdubbeling van de kosten zowat icm met import etc. Bij die kleine dingen loont het helaas niet.

1 like

Oei dat is dan weer veel ja…dan maar wachten tot ik die buckle ergens tegenkom…wil ik wel voor de binnenkomende KS hebben…bedankt voor de info!! :slight_smile:

Kan ook nog in het gezocht topic plaatsen natuurlijk…wie weet :thinking:

1 like

geen idee of het een deal is, maar er zit wel leuk spul tussen.
https://link.marktplaats.nl/m1252515428

3 likes

Die Eppo ziet er leuk uit…ik ken het merk niet echt…

Het stripblad Eppo ken ik nog wel :joy:

deze is wel leuk.

3 likes