Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Is een franken. Heb hem al een berichtje gestuurd maar hij heeft de advertentie niet aangepast. :upside_down_face:

2 likes

Ik blijf dit toch wel een hele mooie vinden:

https://uhrforum.de/universal-geneve-unisonic-sub-stimmgabel-diver-t341543

Voor een echte deal zou hij nog wel wat in prijs moeten zakken. @acour_jeroen ; had jij de jouwe nog? Lijkt deze nu wat (veel) gepolijst of toch aardig correct?

De markers zweven. Met andere woorden: ze sluiten fysiek niet aan op de dial. Daardoor vertekent de boel als je schuin van boven kijkt. Het achterdeksel is raar gepolijst maar verder zie ik niets geks.

1 like

Zweven? Hoort dat zo (ik ben geen vintage Omega kenner)? Ik dacht nl dat deze gewoon opgelegd waren? maar dan nog zal het wel vertekenen inderdaad.

Zeer zeker opgelegd maar de dial loopt schuin af. De markers zijn relatief recht(er) en steken dus een stukje uit door de hoek :wink:

1 like

Leek een leuk horloge, maar hier klopt bij nader inzien toch helemaal niks van?

Ziet eruit als fantasie-redial met niet-originele wijzers. Verkoper houdt zich (bewust?) van de domme.

https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-antiek/m1253421120-tissot-chrono-lemania-1280.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&previousPage=mijnberichten

Ach ja: meneer Frens

Blijkbaar een bekende? Onderscheid deze meneer zich door zijn uitzonderlijke fraaie horloges? :wink:

@Mafkees had jij deze niet op de rikketik in je handen gehad?

Lijkt er wel verdomd veel op. In het echt zag hij er prima uit maar ik ben geen Tissot-expert. Waar ik mezelf met Omega’s wel vertrouw om rotzooi eruit te pikken geldt dit niet voor Tissot. Ik kan er dus niets zinnigs over zeggen buiten dat, als het inderdaad dezelfde is, de boel naar behoren werkte.

1 like

Als dat de zelfde is kan ik me voorstellen dan kan het goed zijn dat de verkoper zich van de domme houdt :rofl:

1 like

Ik zou inderdaad ook zeggen: vreemde redail en verkeerde wijzers. Het is een 808A en die heb ik nog nooit met deze subdials en wijzers gezien. :thinking:

Niet perfect maar wel goed. Ik heb er al 2, maar deze prijs brengt me nog aan het twijfelen.

Geen datum zou de dial beter doen.

Mee eens.

Ik heb deze dus zonder datum, maar een goede klap meer voor betaald (ook in rosé).

1 like

1300€ en dan nog een klap invoerrechten etc etc erbij … is het dan nog steeds zo goedkoop? :slight_smile:

Ik vind het een erg gaaf ding trouwens :+1: Je hebt me een beetje aangestoken. Ik kijk nu ook regelmatig naar dit soort deluxe exemplaren :wink:

€1300 is een vraagprijs he. Ik denk dat hij met honderdvijftig minder ook genoegen neemt.

Deze verkoper heeft ook uitstekende reputatie. Zou ik zo geld per bank overmaken en zou gokje nemen met aangetekende verzending met opgegeven waarde van twee tientjes.

Maar goed, zoals gezegd ik heb 'm al.

1 like

Wat maakt het dat dit een Deluxe is? Ik meen dat dit bij de jouwe ook op de dial staat, toch?

Klopt, bij mij staat het erop. Maar dat deden ze maar een korte tijd in de 1950’s. Deze heeft ook een gouden wijzerplaat en dat maakt hem ‘deluxe’.

De ‘Date’ had volgens mij nooit ‘De Luxe’ op de wijzerplaat.

1 like

Penankerparade!

1 like