Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Inderdaad niet duur voor een GS. Maar het is wel een instap GS, die kunnen mij persoonlijk wat minder bekoren.

1 like

In jouw geval kan ik me voorstellen dat je de fase van ‘instapmodellen’ wat ongroeid bent :grin:. Maar voor wie eens een high beat, grammar of design, vintage GS wil proberen, denk ik dat dit wel een leuke is!

2 likes

Dat is het niet zo zeer, ik heb nog geen GS gehad :sweat_smile: Zelf zou ik of wat euro’s op zak houden en voor een KS gaan of wat meer uitgeven en voor een bijzonderdere GS gaan zoals een handwinder of 36.000 bph uurwerk.

1 like

Heb jij nog nooit een GS gehad, ondanks alle varianten van Seiko die al voorbij zijn gekomen? Dat verbaast me toch wel. Is er een reden voor?

1 like

Die gaan over het algemeen voor meer geld dan dat ik voor een horloge wil uitgeven. Een mooie dresser kan ik zeker op prijs stellen maar ben over het algemeen toch wat meer van de sports watches. Een GS staat zeker nog wel op het lijstje van horloges die ik ooit gehad wil hebben maar het heeft niet echt veel prioriteit. Een 5625-7000 King Seiko was eigenlijk mn “grail” dress watch.

1 like

Begrijpelijk hoor :smiley:. Die KS is wel heel gaaf idd. Heb je eigenlijk al een foto gepost nadat deze opgeknapt is?

1 like

Ik gok dat er vast wel iemand is die zijn GS die is aangeschaft tijdens de laatste uitverkoop voor een schappelijke prijs wil verkopen :stuck_out_tongue:

1 like

Of er moet de laatste tijd iets zeer bijzonders met dit model gebeurd zijn, anders gewoon een belachelijke prijs. Heb deze pre-snorkel platen genoeg zien passeren voor eur400-600…

Wel een mooie plaat inderdaad.

Mooi horloge idd!

Ik zag bij de Rikketik een Benrus duiker waar de verkoper 2k voor vroeg :confounded:

Deze blauwe vintage Omega duiker staat te koop op Omega Forum. Maat is 37mm.

https://omegaforums.net/threads/omega-seamaster-60-ref-166-0062-big-crown.83244/#post-1079661

Wat vinden de kenners van de prijs? Kast is gepolijst door Omega zelf. Bezel niet top meer, maar kan zeker slechter. Zien jullie nog iets geks?

Wat zou een goede prijs zijn voor zoiets?

1 like

Sowieso een relume en dan zal het glas en de kroon ook vervangen zijn. Misschien zelfs een hele nieuwe serviceplaat want ik vind hem wel extreem nieuw ogen. De vraag is hoeveel belang een koper daaraan hecht. Een vintage freak zal er denk ik geen €2200 voor neerleggen.

Ik vind hem overigens heel mooi maar gebouwd in 2005 had ik ook geloofd qua staat. Ik zou kiezen voor authenticiteit en deze laten liggen.

2 likes

Naar mijn inzicht origineel en in goede staat (glaasje AM?). De prijs lijkt mij redelijk gezien het feit dat de meeste stalen exemplaren wel richting de €1250-1500 gaan afhankelijk van de staat, en er +/- €600 aan goud in dit exemplaar zit. Onderschat daarnaast de waarde van de band en de gesp(!) niet.

2 likes

Ik zit op mijn telefoon, dus ik kan niet alle details zien, maar waarom is het een relume volgens jou?

Ik vind hem er correct uitzien en vind de prijs op zich niet gek. Ik denk alleen dat een wijzerplaat zonder 60 altijd minder goed te verkopen is dan een met, want hoewel hij correct zal zijn heb je altijd iets uit te leggen. Hier mijn ex als vergelijkingsmateriaal:

1 like

Omdat het ding 40 jaar oud is maar Fukishima erbij verbleekt :sunglasses:

3 likes

Ja, onder een blacklight/UV lamp, mogelijk met nabewerking.

Mwah, als je inzoomt op de foto (op je mobiel twee keer klikken), dan zie je dat de lume stippen naast de indices extreem goed bewaard zijn gebleven in vergelijking met bijv. jouw eigen horloge. Ook de indices zelf en de wijzers lijken gloednieuw. Dan kan het of extreem goed geconserveerde NOS zijn, of er is aan gewerkt.

Ah, die truc lukt mij dus nooit op mijn telefoon. Nu wel, thanks. :+1:t2: Ziet er extreem fris uit inderdaad.

Mooie ex hoor! Hoe vond je 'm dragen voor een 37mm: klein, groot, normaal?

Het verbaast me eigenlijk dat hij 37mm is. In mijn herinnering was hij wat groter. Ik vond m dus zeker niet klein dragen.

1 like

Volgens mij is 37mm zelfs een overstatement. Ik heb er ooit een gehad en voor €900 verkocht. Vond het een leuk horloge, maar niet €2.5k leuk.