Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Puur uit interesse, zijn er bepaalde sites die je zou aanraden om te volgen/bekijken?

De gangreserve is ok, maar de mate waarin het uurwerk opgewonden raakte via de rotorbeweging viel me tegen.

Mijn microrotor viel wel eens stil, weggebracht naar @HugoJoris voor check-up. Bleek dat het horloge niet efficiënt opwond via de rotor maar dat hij op een winder prima liep met een goede gangreserve.

Mijn andere microtor had dat ook. Via omegaforums kwam ik erachter dat meer Polerouterbezitters daar tegenaan liepen.

2 likes

Ze zien er prachtig uit, maar behoorlijke kutuurwerkjes hoor die microrotors
 veel UG liefhebbers verkiezen daarom de bumper Polerouters

Kutuurwerkjes is wat te sterk, maar deze complexe staaltjes technologie waren wellicht wat té complex

Wel fraai spul

12 likes

Complex? De rotor zal waarschijnlijk te klein zijn om aan de pols goed op te winden.

Dat is een deel ervan, ja, maar er is wel meer aan de hand met die uurwerkjes. Zelfde is waar voor de cal 11 / 12 werken. Zeer mooi, maar de nachtmerrie van elke horlogemaker.

1 like

Zou best wel eens kunnen. PP zet er een gouden rotor in, die willen wellicht beter draaien.

1 like

Zijn deze microtor polerouters nu ook aanzienlijk dunner dan de bumper exemplaren? Of blijft de kast hetzelfde?

Ik vermoed van wel, want m’n microtor is vrij plat. Zwaar ook voor z’n formaat. Dik goud.

1 like

Verrassend om te lezen. Ik heb er nog nooit last van gehad.

Misschien leid ik een te weinig 
 eh
 actief
 bureauleven.

2 likes

Ik ook niet, heb er een van de allereerste generatie en die loopt en laadt prima op.
Heb 'm wel na aankoop laten servicen bij W&V overigens

2 likes

Haha, nou, ik kan me niet voorstellen dat iemand mijn werk als lichamelijk hoog actief bestempeld hoor :grin:.

Ik zit in een ruimte waar het licht werkt d.m.v. bewegingssensor. Ik zit de hele dag in het donker.

9 likes

Dat is alleen maar fijn toch, wanneer je op je toetsenbord slaapt? :wink:

Ik heb een keyboard met extra gezichtsondersteuning.

1 like

Hmm, maakt me benieuwd wat je precies doet dan op je werk, stilzittend in het donker :nerd_face:.

Hint: het is op jouw kosten

5 likes

Dit misschien?

image

1 like

Vind het zelf maar een rare combi. Een old school, tool watch met gouden accenten. Zo’n gouden bezel is best zacht. Dus beschadigd snel. Niet echt wat je wil als “Explorer” :grinning: