Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Ben jezelf de koper? Zo ja, verontschuldig ik mij voor mijn harde woorden. Zo nee, dan volhard ik in ze :slight_smile:

2 likes

:smile: haha, nee niet de koper, op het moment nogal van de handopwinders en micro-rotors.
Als je dus nog b.v. een zenith 40T chronometer voor zo een superprijs vindt dan hou ik me aanbevolen :wink:

1 like

deze dus, voor 400 pieterballen :wink: en minty please

3 likes

Microtor FTW! Super mooi.

Dat gezegd hebbende, vind ik de opwindcapaciteit van de UG microtor maar ruk.

Wat mis ik hier? Ja, two-tone is voor bepaalde liefhebbers Not done, en het lijkt vreemd bij een explorer, maar tegelijkertijd maakt dat deze heel afwijkend en dus bijzonder. Prijs lijkt me prima.

1 like

Gewoon 60 uur gangreserve toch? In ieder geval de latere microrotors.

Puur uit interesse, zijn er bepaalde sites die je zou aanraden om te volgen/bekijken?

De gangreserve is ok, maar de mate waarin het uurwerk opgewonden raakte via de rotorbeweging viel me tegen.

Mijn microrotor viel wel eens stil, weggebracht naar @HugoJoris voor check-up. Bleek dat het horloge niet efficiënt opwond via de rotor maar dat hij op een winder prima liep met een goede gangreserve.

Mijn andere microtor had dat ook. Via omegaforums kwam ik erachter dat meer Polerouterbezitters daar tegenaan liepen.

2 likes

Ze zien er prachtig uit, maar behoorlijke kutuurwerkjes hoor die microrotors… veel UG liefhebbers verkiezen daarom de bumper Polerouters…

Kutuurwerkjes is wat te sterk, maar deze complexe staaltjes technologie waren wellicht wat té complex…

Wel fraai spul

12 likes

Complex? De rotor zal waarschijnlijk te klein zijn om aan de pols goed op te winden.

Dat is een deel ervan, ja, maar er is wel meer aan de hand met die uurwerkjes. Zelfde is waar voor de cal 11 / 12 werken. Zeer mooi, maar de nachtmerrie van elke horlogemaker.

1 like

Zou best wel eens kunnen. PP zet er een gouden rotor in, die willen wellicht beter draaien.

1 like

Zijn deze microtor polerouters nu ook aanzienlijk dunner dan de bumper exemplaren? Of blijft de kast hetzelfde?

Ik vermoed van wel, want m’n microtor is vrij plat. Zwaar ook voor z’n formaat. Dik goud.

1 like

Verrassend om te lezen. Ik heb er nog nooit last van gehad.

Misschien leid ik een te weinig … eh… actief… bureauleven.

2 likes

Ik ook niet, heb er een van de allereerste generatie en die loopt en laadt prima op.
Heb 'm wel na aankoop laten servicen bij W&V overigens…

2 likes

Haha, nou, ik kan me niet voorstellen dat iemand mijn werk als lichamelijk hoog actief bestempeld hoor :grin:.

Ik zit in een ruimte waar het licht werkt d.m.v. bewegingssensor. Ik zit de hele dag in het donker.

9 likes