Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Niet vintage, maar wel handig om aan ouwe quartzen te knutselen. Vanaf 1 december in de Aldi. Deze is prima voor de amateur knutselaar. ( b.v. @Aqualand )
B.v. batterijen meten en kijken of dat ene printbaantje nog wel goed is. Ik denk dat de batterijconsumptie ook wel te meten is. (Als het horloge te veel stroom trekt)

5 likes

Maar heeft deze ook zo’n piepje waarover we het hadden? :thinking:

Dat is de “continuïteits tester met akoestisch signaal” :slight_smile:

1 like

gezien de hoeveelheid liefhebbers van electronisch hier:

1 like

Volgens mij een redelijke prijs en was @HanDavinci in de markt voor zoiets? https://uhrforum.de/threads/rolex-oyster-perpetual-day-date-1803.375373/

1 like

Die van mij staat in het blauwe gedeelte


Gaaf ding! Ik heb er van het weekend een om gehad met 18kt band. Ik vind hem te geel helaas. Dit is een pracht exemplaar

Ik vind het niet echt een pracht exemplaar, de lugs zijn zo ongeveer gehalveerd

3 likes

Voor de liefhebbers van bijzondere complicaties
Heeft blijkbaar wel wat TLC nodig


Chronometer in een funky kast, anybody?
Wel service kroon erop ipv originele, maar de echte zijn nog wel te vinden.

UG in staal, waarschijnlijk cal 42

2 likes

Voor de liefhebber, NOS Omega de Ville.

Die wijzerplaat is aardig verrot. Zo zou ie moeten:

3 likes

De koper disagrees

Tja, de wereld is vol met idioten.

Rotte plaat. Vervangen rotor, kroon en secondewijzer. Kast overpolished.

4 likes

Je klaagt over patina op de plaat en een uurwerk dat duidelijk TLC heeft ontvangen van een horlogemaker en ongelooflijk schoon is. Daarnaast is hij ook zodanig geprijst.
Je punt is duidelijk: jij koopt alleen NOS
Enjoy

Hoe zie je dat de rotor is vervangen? Ik zag het zogauw niet in de tekst staan.

Deze Captain chronometers hadden ‘chronometer’ gemarkeerde rotors. Vaak vervangers.

3 likes

Ik klaag? TLC? Ik koop alleen NOS? Ik merk aan je toon dat je wat in je kuif gepikt bent.

Nou, ik hou gewoon van goede deals
 En daar is deze thread voor bedoeld! Jouw aanbeveling is gewoon niet zo’n goede deal (om de redenen die ik boven beschreef). Mijne bijvoorbeeld :wink:

8 likes

Mooi gescoord, das nog eens leuk een collectie bouwen, maar denk niet de gemiddelde prijs.

Mijn “kuif” werd verstoord, niet door het commentaar op mijn post, maar dat je zomaar het wordt idioten rondstrooi. Niet zo chique