Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Nog iemand een vliegende hollander cal 580c?

1 like

Misschien leuk voor de sleutelaars, zitten een paar leuke delen tussen
https://www.ebay.nl/itm/Estate-Lot-Vintage-22-Watch-Parts-Waltham-Gruen-Certina-Hamilton-Military/292913215591?hash=item4432fcf867:g:As4AAOSwMpFcN24C:rk:1:pf:0

1 like

Leuke Certina’s in ieder geval

Ja, die ook, maar ook een paar militaire en sowieso een paar automaten en wat spul wat ik helemaal niet ken.

Dit is voor een groot formaat supercompressor toch een spotprijs:
https://uhrforum.de/threads/taucheruhr-1969-markiert-lord-ganz-in-stahl-automatik-44mm.378926/

Ik ken echter dit model kast met 1 enkele kroon op 4 uur niet…
Lijkt wel origineel op de foto’s; weet iemand meer over dit specifieke kastmodel supercompressors?

De kroon moet in de regel cross-hatched zijn (ruitenpatroon). Verder kan ik geen uitspraken doen.

Is mij bekend :wink:
Maar ‘in de regel’ inderdaad, zijn best veel uitzonderingen. Gaat mij er meer om of dit een frankenwatch zou kunnen zijn?

Vreemd gevalletje dit! Ofwel een zeldzame variant waarbij het merk de tweede kroon voor roteren interne bezel heeft weggelaten (maar dat is vreemd want dat was bij de duikers net de manier om duiktijd onder water bij te gaan houden - hier is de interne bezel gewoon een 24h aanduiding, maar dan zonder GMT wijzer) ofwel een samengesteld zooitje. De kroon moet idd crosshatched zijn. Enkele merken hebben hiervoor een uitzondering gekregen omdat ze hun logo daar wilden plaatsen (bvb Pontiac), maar gewoon een generieke blanke kroon zou EPSA nooit geaccepteerd hebben, deze is dus vervangen.

Lang verhaal kort => wegblijven :slight_smile:

In ieder geval is het achterdeksel origineel voor een compressor. Geen idee of het bij de kast past/hoort.

Zo vreemd is het niet hoor dat er één kroon op zit. Heb genoeg supercompressors gezien zonder interne bezel en 1 kroon. De kroon lijkt wel vervangen ja.

Dat zal ook Andy zeker bekend zijn.
Het gaat echter om de 4 uur positie van de kroon in combinatie met deze 42mm kast. Ik ben oprecht geïnteresseerd in voorbeelden?

Deze lijkt me (na wat opzoekingswerk) op het mankeren van de originele ‘cross-hatched’ kroon na, wel een originele super compressor te zijn.

Je vindt deze compressors namelijk terug onder verschillende merknamen.
Hier eentje van het merk Renis:

Daarnaast ben ik ook types met dezelfde kast en wijzerplaat tegengekomen die wel de dual-kroon configuratie hebben met interne draaiende bezel:

1 like

Goede vondst :+1:
De dubbele kroon supercompressors met deze kast kende ik zeker, maar nooit eerder een enkele kroon gezien.
Die Renis komt dus wel van de zelfde fabrikant als de UF Lord; vrijwel identieke opmaak op minutenwijzer na, lijkt het. Wel apart dat deze weer een wat afwijkende epsa supercompressor markering aan binnenkant deksel heeft. Ik kan jammer genoeg de brevetnummers niet goed lezen om te vergelijken…

Die zijn van mij. Ik zet ze maar als tip hier
https://www.marktplaats.nl/wijzigAdvertentie/m1365990592.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

Ik heb ook wel eens een zogenaamde Tissot “DL” gezien die nagenoeg hetzelfde was als deze. Heb overigens niet het idee dat het een echte Tissot is maar meer het resultaat van een creatieve knutselaar. :thinking:

2 likes

Bulova (werkt niet) op MP voor 25 euro. Edit: Verkoper heeft de prijs aangepast naar 40 :joy:
Ik kan niet beoordelen of het een origineel model is of niet, maar wellicht heeft iemand er iets aan.

Hier moet iets mis aan zijn… maar ik zie het niet. Nu heb ik er ook de ballen verstand van, dus dat is niet gek. Is het een goede deal, of ziet iemand een vette adder onder het gras?

1 like

Tja. Nogal hysterisch verhaal en in het uiterste puntje van NL.

1 like

AM wijzers en wijzerplaat

1 like