Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Exact. Uit de beschrijving DIAL: AFTER MARKET DIAL AND HANDS

Ik zou er in geen 1000 jaar die prijs voor geven, ook al lijkt deze inderdaad nos.
Yema heeft horloges in totaal verschillende kwaliteits- ranges gemaakt en deze basic uitvoering Meangraf met z’n verchroomde kast en vj7734 uurwerk werd waarschijnlijk 40 jaar geleden gewoon naast de penankers als ‘sportieve chrono’ bij de bar-tabac verkocht.
Door de Yema-hausse van de laatste jaren (die wel over z’n top heen is) denken velen dat alles met de naam Yema goud waard is, maar dat ligt bij de meeste liefhebbers toch anders… :wink:

1 like

“Heb hem zelf met zeer veel geluk mogen aankopen voor 1100.”

dit interesseert toch niemand

3 likes

Een leuke UG

Maar is het ook een koopje?

Een paar maanden geleden probeerde iemand er nog een voor €1000 te slijten hier op HF, dus als je die mag geloven… :sunglasses:

Haha. Ok. Deal dus

Maar die was wel zonder vlekken op de wijzerplaat :wink:

Voor de beginnende verzamelaar: https://uhrforum.de/threads/vintage-stowa-automatic.382781/ 35 euro voor een Stowa vintage! Wel op Uhrforum, dus je moet door de ballotage of via een lid hier in contact komen.

2 likes

Niet supergoedkoop wel goede staat

2 likes

Nog iemand interesse in een vintage Tissot PR516 GL band? Wellicht handig voor extra schakels:

1 like

Ik vind deze erg goed geprijsd hoor!

Haha ik dek me al in merk ik…krijg zo vaak gemopper hier :sweat_smile:

2 likes

Waarom Andy?
Natuurlijk persoonlijk, maar ik vind er weinig bijzonders aan? 33mm, verchroomd, plaat/wijzers in ‘matige’ conditie. Allemaal omdat dat 560 caliber relatief zeldzaam is of is er een andere reden?
Als de prijs op het uurwerk gebaseerd is, is het eigenlijk toch wel lachwekkend dat er geen uurwerk foto’s bij staan? :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Verchroomd is volgens mij niet accuraat, is wel degelijk een volstalen kast :slight_smile:
Ze hebben deze enkel volstaal of capped gemaakt, in beide gevallen dus een stalen kast (al dan niet met goudlaagje erop).
Ik vind de plaat mooi, zeker voor dergelijk ‘vroeg’ exemplaar. Deze Flying Dutchman modellen in staal, en in deze staat, doen internationaal een waarde van 650 tot 850 euro. Caliber 560 is idd een inhouse pareltje. Beetje een cult klassieker de FD, al dan niet door de KLM piloten link. Mooi kwaliteitshorloge van een A-merk, met een bijzondere geschiedenis, én met een legendarisch werkje.

3 likes

Heb bij dit later exemplaar (begin 60ies) ook al boven de aankoopknop ‘gezweefd’ :slight_smile:

Tja, met die kast heb je wellicht gelijk, maar smaken verschillen, wederom duidelijk :wink:

Laatste die ik me kan herinneren net even terug gezocht:
https://omegaforums.net/threads/marvin-gold-capped-flying-dutchman-auto-date-reduced.61533/

Weinig enthousiasme op HET forum voor dit caliber, maar in een dik jaar kan natuurlijk veel veranderen. Blijft het feit dat uurwerk foto’s ontbreken; koop jij zoiets dan voor deze prijs op de gok?

Zou ik bij deze zeker aandurven. Uit alles blijkt dat het een mooi onaangeroerd exemplaar is, perfecte ongepolijste kast met mooie scherpe facetten, origineel kroontje, mooi ietwat verweerd plaatje.

En blijkt er geen cal. 560 in te zitten, wat me ten zeerste zou verwonderen, dan open je toch gewoon een ‘item not as described’ paypal case?

Voor mensen die een mooie zoeken kan ik deze echt aanraden, gewoon een leuk offer inzetten (mijn offers waren helaas niet aanvaard).

2 likes

Dit zou wel eens een mooi koopje kunnen zijn:

https://omegaforums.net/threads/fs-zenith-135-caliber-chronometre-waterproof-beauty.88987/

@tompj

Is volgens mij overigens gold-capped en niet plated.

1 like

Een Gold Capped Zenith a 3500 euro vind ik alles behalve een koopje :open_mouth:

1 like