Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Ja klopt, staan er veel en vaak rond de 2000-2500 dollar, maar die staan er al maanden op… worden dus niet verkocht voor die prijs :sweat_smile:

1250-1500 euro lijkt me inderdaad zeer netjes afhankelijk van onderhoudsgeschiedenis in nette originele staat.

1 like

Yep. En deze op OF vind ik ook nét niet. Kast te veel gepolijst en beschadigde plaat.

2 likes

Yes. Klopt wat je zegt. Zeer ondergewaardeerd wel, maar voor prijzen van 2500 dollar worden ze écht niet verkocht. Staan exemplaren al maanden te koop.

Misschien een beetje ‘under the radar’ model, waar van weinig verzamelaars zijn…

Maar ik moet er ooit eentje hebben :stuck_out_tongue:

1 like

Ze zijn best wel gewild maar goede exemplaren lastig te vinden, zeker bij die modellen waarbij het orginele hacking systeem nog werkt.

Ah leuk, had een tijdje geleden de mijne gepost omdat ik er meer over wilde weten - toch een leuke insteek voor sommige collectors blijkbaar…

Dit kan wel eens een aardige zijn;
https://www.aldfryslan.nl/groot-metalen-zakhorloge-cq-klokje-afbeelding-van-maan-datum-en-maand-aanduiding-458

1 like

Interessant uurwerkje:

Wel een beetje duur.

3 likes

Voor de electronica / quartz verzamelaars

:heart_eyes:

4 likes

Mooi gespot. Ik heb zelf best een fetisj voor bijzondere hebbedingetjes. Niet petjes of dat soort rommel, maar bijvoorbeeld een originele (tijdsconforme) gesp of bandje bij een vintage horloge. Voor mij steelt dat bandje daarom de show!

Yes, het is het complete plaatje. Het uurwerk van deze zijn super mooi ook, met cotes de geneve.
Ben aan het sparen voor een polerouter…dus ff geen aankopen voor mij de komende maanden… Dit was wel heeel erug verleidelijk…

2 likes

Dealtje van de dag?
Wat een prijs man :joy:
https://omegaforums.net/threads/tropical-universal-geneve-polerouter-date-cal-218-2.91157/

3 likes

Bevangen door de tropische hitte denk ik

Die is gaaf !
Alsof de tijd heeft stilgestaan…

Slaat idd nergens op. Ook glaasje niet origineel.

Haha prachtig dit. Heeft de voormalige eigenaar van dit horloge P30-schuurpapier in plaats van haartjes op z’n huid groeien? Of is dit horloge per ongeluk los bewaard in een lade met kleine snuisterijen zoals vier kilo grind?

Ik durf hier niets over te zeggen wegens ernstig gebrek aan expertise mijnerzijds maar het datumpuistje vind ik maar raar. Oh, wacht, hij heeft een originele advertentie waarop een rond puistje staat! Nou dat boezemt veel vertrouwen in, vooral het feit dat hij die advertentie niet laat zien. Of is het ronde datumpuistje op de advertentie toch stiekem ietsje anders dan dat op deze ‘originele’ plexi…?

Ik vind het ook een beetje onzorgvuldig dat hij het horloge niét laat zien op het bandje dat je wél krijgt, maar wél op een bandje dat je niét krijgt. Op eBay zou ik dat bijna een doodzonde vinden, maar op een forum ga ik ervan uit dat mensen in het begeleidend schrijven wel oppikken dat what you see is not what you get. Toch vind ik dat als je hem op een bepaald bandje verkoopt je hem eigenlijk dan ook op dat bandje moet laten zien. Als hij sowieso head-only zou gaan, zeker, zet hem dan even op een bandje zodat je hem op de pols kunt laten zien als je dat graag wilt, maar eigenlijk heb ik metersdikke schijt aan serveersuggesties.

Verder mijnerzijds wegens voornoemd gebrek aan expertise geen opmerkingen over de vraagprijs. :upside_down_face:

Haha nou ja, een kleine 60 jaar weken in zure huidboter en je achterdeksel ziet er wel zo uit hoor. Hij is in ieder geval ongepolijst en met dat in acht nemende in prima staat. Ook geen ‘remsporen’ van een perlon bandje.

Het glaasje heeft geen UG logo dus dat geeft het al weg. Maar deze loupe staat inderdaad raar wat mij betreft. Hij is te klein voor de datum.

1 like

Mijn likes zijn up dus sowieso eerst deze :+1: voor je reactie.

Mijn opmerking over de krasjes was inderdaad een beetje voorbarig. Zijn camera is beter dan mijn ogen. Ik heb mijn ouwetjes even onder de loep genomen en die zien er niet veel beter uit. :joy: Bovendien geeft de verkoper het ook netjes aan in de tekst. En inderdaad: geen remsporen. :slight_smile: Maar om de één of andere reden associeer ik perlon dragen ook echt met Nederlanders. Dat zal wel onterecht zijn overigens.

Precies mijn gedachte.

1 like

Ik ben zelf niet genoeg bekend met de details van dit model om te bepalen of hij 100% correct is, maar deze gaat de komende 24 uur waarschijnlijk nog wel een paar duizend euro omhoog.

1 like

Ik weet dat er compressor case verzamelaars hier zijn.

2 likes