Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

En hij is OHPF :wink:
Polerouter zijn hot. Roodgloeiend kennelijk.

Zo is mij een NOS glaasje aangeboden voor mijn 869111 case voor €204,- incl. shipping. Zeer zeldzaam, zoveel mag duidelijk zijn. Ik ben dus verleid.
Wat vinden we daarvan, marktconform of laten gaan?

1 like

Je wilt toch een massief gouden Polerouter t.z.t. :slight_smile: ?

Dan zou ik niet investeren in een glaasje, zeker niet als het over de 200 euro is. Ga je nooit meer terug zien namelijk :sweat_smile: Tenzij deze Polerouter echt een blijvertje is, dan is dit niet van belang natuurlijk.

2 likes

Scherp van je! Dat heb ik inderdaad vaak genoeg gezegd. Dat is ook nog steeds wel zo trouwens. Alleen door verschillende keuzes is die t.z.t. een hele poos naar achter verschoven. Mijn huidige Poley gaat dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nergens heen de komende tijd (jaren).

Eigenlijk heeft mijn exemplaar drie nadelen: aftermarket glas, aftermarket kroon, ietsje gepolijst. Als ik die eerste twee kan oplossen dan heb ik eigenlijk geen reden meer om hem om te willen wisselen voor een ‘beter’ exemplaar. Het polijsten is namelijk best netjes gebeurd en mag geen dealbreaker heten.

Je hebt natuurlijk een goed punt in de zin dat ik dat geld nooit meer ga terugzien. Anderzijds is dat misschien niet nodig als ik hem met die nieuwe originele parts nooit meer wegdoe. Maar ik ga hiermee een beetje off-topic, waarvoor excuses!

Ik vind het niet erg om er geld in te stoppen want het blijft een hobby. Maar als ik nu 200 betaal en het blijkt dat 100 een marktconforme prijs is, dan vind ik dat wel erg zonde. Maar als 200 marktconform is dan hak ik na een nachtje slapen de knoop wel door. Vandaar dus mijn vraag over de prijs.

1 like

Ik denk dat er vrijwel geen markt bestaat (lees: zeer weinig aanbod) dus dat een ‘marktconforme’ prijs nogal op je onderbuikgevoel gebaseerd is :wink:
De vraag is dus, zonder enige indicatie of je zwaar overbetaald of niet, is het glaasje het jóu waard?

1 like

En verkocht. Waarschijnlijk niet aan een hollander :rofl:

1 like

100 euro… das 1 fles whisky.
Gewoon een week Spa blauw drinken. :wink:

1 like

Ff wat heel anders?

Ik ben benieuwd wat deze gaat doen.

1 like

Ik wil nog een ‘echte’ :stuck_out_tongue:
Een vintage dus!

Ja weinig Vintage aan die Longines :smile: Wel geslaagde modelletjes die Heritage lijn van Longines :slight_smile:

Ik heb nog een fraaie Conquest Calendar in de kast liggen die ik nodig eens moet afmaken.

Vergulde kast, wijzerplaat mooie egale patina en een 19ASD uurwerk.

Oh, crap. De lumen leek me al zo goed bewaard. Hahaha, sorry!

2 likes

Mijn originele Constellation heeft dezelfde ‘doorgelopen’ schrift…

1 like

De Seamaster is uiteindelijk verkocht voor ongeveer 9000. Benieuwd of we deze binnenkort met een mooie verkoop-presentatie voor een stuk meer aangeboden gaan zien.

2 likes

Ik ben geen vintage kenner, maar deze Seiko Chrono uit 73 lijkt me een fraai exemplaar.

1 like

Omega verzamelaars?

Lijkt me een ongewone kast / dial ( al weet ik niks van omega )

1 like

Plaatje… Deze dress 2220 van Seiko…

Lastig hoor, met zo’n kleine foto. Maar hij ziet er volgens mij OK uit. Alleen wat is er met de lume plots (witte cirkeltjes?), toch een redial dan?
http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=102524

1 like

Voor 390$ mag iemand de mijne ook wel hebben. Scheelt weer importkosten :wink:

3 likes

Neuh…ben aan het sparen :sweat_smile:

Niks aan de hand, moet nog even afgemaakt denk ik - gewoon binnen de witte lijntjes volgooien

1 like