En inmiddels in een paar uur al verkocht. Dan was het een goeie deal
Wasn´t me. (For once :P)
Nee
Kan de waarde niet vaststellen,
Weet iemand dat?
34mm is een goede vintage maat, goudlaag is overal egaal en intact, wijzers en plaat ook, recente service.
UG horloges hebben bij vergulding vaak dikkere lagen dan gangbaar (vaak 40 micron), in idd dikker dan tegenwoordig (5 of 10) en dus duurzamer.
De waarde, UG is zeker niet niks maar gold plated is minder in trek. Maar zeker goed draagbaar
UG is een grote naam geweest. My two cents: deze en vergelijkbare niet kopen, maar kijken voor een polerouter of een andere die echt typerend c.q. karakteristiek UG is (sub of quirky jaren zeventig unisonics)
UG is dresswatch en chronograaf, polerouter was een sporty dresser en dus juist wat dat betreft “quirky” voor UG (dank aan Genta!) maar de bulk van wat ze maakten was dress en chronograaf. Dat horloge is wat mij betreft typisch UG.
Maar idd, aan ieder is die dit leeest: zie je nog een redelijk goede polerouter die betaalbaar is kopen voor dat ze echt allemaal in verzamelingen zitten…
En die vroege electronische en/of quartz zijn idd geweldig. De movements vaak met cotes de geneve en alle andere high end afwerking die je mag verwachten
Dit vind ik echt een mooi aanbod, al is de lume niet perfect:
https://omegaforums.net/threads/speedmaster-145-022-69-box-and-papers-£4000.94356/
Helaas de 4000 pond niet liggen op het moment
Zal snel weg zijn ook
Hij is mooi !
Ai, als dat tritium er beter uit zag, had ik ‘m misschien nog wel gekocht ook Zonde…
Als dat tritium perfect was had ie 2 tot 3k duurder geweest
Haha daar heb je ook wel weer een punt
Zal er een keer mijn portomonnee voor moeten opentrekken ben ik bang, maar eerst op zoek naar een military chronograph
Deze wil ik wel, maar ik weet niet of hij echt is. Wat denken jullie?
Buckles zijn lastig. Probeer es een beeld te krijgen via oude catalogussen?
Ik heb al eens een lijntje uitgezet op OF maar echt concrete dingen kwamen daar niet uit. Wel een voorbeeldfoto. Hij lijkt correct, zie ook de ronding van het stukje metaal dat door de band heen gaat. Ze hebben allebei zo’n rond ‘buikje’. Hij sluit ook goed aan op het opgelegde logo (dus niet te kort of te lang).
https://omegaforums.net/threads/eterna-matic.18900/page-10#post-1185331
De slijtage lijkt mij ook conform de leeftijd (NOS = meestal rode vlag naar mijn ervaring, zie veel Omega gespen).
Dan zou ik ervoor durven gaan hoor!
Ik heb het knoopje maar direct doorgehakt. Ik zag dat er al een ander prijsvoorstel was gedaan dus geen risico genomen. Ik heb dit lijntje al maanden uitstaan op Ebay en dit is de eerste keer dat ik een stalen variant zie. Ik verwacht dat de 16mm breedte slaat op de buitenmaat maar dat komt mij juist goed uit
Cool foto’s van het geheel bij binnenkomst aub