Als hij nou echt alleen maar losse spulletjes verkocht en niets met horloges had, was ik dat misschien met je eens geweest, maar aangezien hij allemaal horlogegerelateerde advertenties heeft, ben ik het daarin absoluut niet met je eens. Misschien is het ook wel raar van mij om het heel logisch te vinden dat de maat slaat op de binnenmaat. Iedere andere logica vind ik raar. Alsof je de pootjes van het horloge opmeet aan de buitenkant.
Maar ik hoop dat ik ongelijk heb en jij een gesp van 14 millimeter ontvangt. En dan achteraf nog een korting met terugwerkende kracht bedingt vanwege de fout in de advertentie.
Die Bundeswehr bedoel je?
Ik prefereer Leonidas boven Heuer (op het gebied van dit model dan).
Kast van de Heuer vind ik minder mooi, de Leonidas heeft een gepolijste kast i.p.v. mat zoals bij de Heuer.
Daarnaast zijn de lugs bij de Leonidas ‘scherper’ gevormd.
En met name de Heuers blijken volgehangen te zijn met servicedials etc.
Ja, zo lijkt hij dat te doen: eerst een vraagprijs + ruimte voor onderhandelingen, en als daar niets uitkomt dan gaan ze geveild. Mijn Eterna-Matic komt ook bij hem vandaan (vraagprijs gelapt ).
Ik vind hem ook prachtig. Ik weet niet of deze gozer nou een enthousiaste liefhebber is of een handelaar. Hij plaatst veel, maar ook weer niet zoveel, en het meeste wel binnen hetzelfde thema (vintage, dress) en altijd in prima staat - zeker geen rommel.
Ik denk dat zijn oorspronkelijke vraagprijs rond de €500 wel wat ambitieus was.
€200-250 lijkt mij realistisch. Met zijn 32,5mm zal de potentiële kring van bieders niet zo groot zijn. Ik sla hem op in ieder geval
Ik heb altijd de indruk dat Zenith wel vrij mainstream is, zeg maar het IWC-syndroom qua prijsjes, en die 38mm is haast modern te noemen. Die prijs gaat als een tierelier dan inderdaad. Het is mooi spul maar de prijs-kwaliteit is ver te zoeken.