Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Deze gezien @Davidf40 ?

https://omegaforums.net/threads/leonidas-cp2-issued-italian-army-3-995.89694/

3 likes

Waarom verwacht je dit? Het lijkt mij vele malen logischer dat het slaat op de breedte van de band die ertussen past.

20-18mm, 19-16mm of 18-16mm zijn zo’n beetje de meest standaard breedtes voor een leren bandje. Er zijn weinig mensen die zullen kiezen voor een 19-14mm of 18-14mm. In mijn geval heb ik op de Eterna-Matic zelfs een 17-14mm, dat hoor je helemaal nooit natuurlijk.

Omdat de 14mm binnenmaat zo weinig voorkomt en dus minder gewild is, is deze over het algemeen wat goedkoper. Daarom heeft een verkoper er belang bij om hem aan te prijzen als 16mm, terwijl dat waarschijnlijk dus op de buitenmaat ziet. Maar zoals gezegd is het een aanname. Als de 16mm toch de binnenmaat is, dan zal ik een nieuw bandje moeten zoeken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

16-14 is volgens mij niet ongebruikelijk hoor, bij vintage. :slight_smile: Maar omdat 18-16 populairder is, kan ik me inderdaad voorstellen dat het aanbod van14mm gespjes niet veel kleiner is, maar de vraag ernaar wel.

Maar is de kans dat de verkoper je probeert te pakken op de zoektocht naar een 16mm groter dan de kans dat de verkoper daadwerkelijk een 16mm in handen heeft? :thinking:

Het is verder ook wel een karige advertentie, dus ik hoop dat je gelijk hebt. :slight_smile: En als het een 16mm is, dan kun je die toch snel weer slijten. :man_shrugging:

Het zou in ieder geval bij mij niet opkomen om zo te sjoemelen bij de verkoop. Daar word je uiteindelijk toch om in je bek gescheten.

Vermoeiend dat ik zo vaak mijn bericht bijwerk hè? :innocent:

1 like

Klopt, maar wel aan de kleinere kant en daarom minder gewild. Zie ook de authentieke Tropic banden. Voor 22mm of 20mm betaal je een klein vermogen. 18mm en kleiner is tientjeswerk.

Sjoemelen zou het niet per se zijn. Hoogstens een (voor hem) fortuinlijk misverstand. Hij is tenslotte zonder twijfel 16mm. Maar 16mm wat (binnen of buitenmaat?) :wink:

Een wat volledigere verkoper zou altijd 18/16mm of 16/14mm vermelden om misverstanden te voorkomen. Maar omdat deze Eterna gespjes ogenschijnlijk zo zeldzaam zijn, is het me de gok wel waard.

Sneller dan je eigen schaduw! :joy:

1 like

Als hij nou echt alleen maar losse spulletjes verkocht en niets met horloges had, was ik dat misschien met je eens geweest, maar aangezien hij allemaal horlogegerelateerde advertenties heeft, ben ik het daarin absoluut niet met je eens. Misschien is het ook wel raar van mij om het heel logisch te vinden dat de maat slaat op de binnenmaat. Iedere andere logica vind ik raar. Alsof je de pootjes van het horloge opmeet aan de buitenkant. :thinking:

Maar ik hoop dat ik ongelijk heb en jij een gesp van 14 millimeter ontvangt. :sunglasses: En dan achteraf nog een korting met terugwerkende kracht bedingt vanwege de fout in de advertentie. :joy:

1 like

Staat nog een leuke op HF, een heuer. :ok_hand:

1 like

Die Bundeswehr bedoel je?
Ik prefereer Leonidas boven Heuer (op het gebied van dit model dan).

Kast van de Heuer vind ik minder mooi, de Leonidas heeft een gepolijste kast i.p.v. mat zoals bij de Heuer.
Daarnaast zijn de lugs bij de Leonidas ‘scherper’ gevormd.

En met name de Heuers blijken volgehangen te zijn met servicedials etc.

3 likes

Aha je weer er duidelijk meer van dan ik. :upside_down_face: Zijn leuke modellen vind ik.

1 like

Hier meer info, als je dat leuk vindt.

1 like

@Mafkees Daar is 'tie weer. In een veiling dit keer :slight_smile:

1 like

Ja, zo lijkt hij dat te doen: eerst een vraagprijs + ruimte voor onderhandelingen, en als daar niets uitkomt dan gaan ze geveild. Mijn Eterna-Matic komt ook bij hem vandaan (vraagprijs gelapt :stuck_out_tongue: ).

1 like

Ja precies. Mooi klokje wel zeg.
Ben benieuwd voor hoe veel die weg gaat.

Kwam laatst trouwens een Zenith tegen met ongeveer dezelfde plaat als deze.
Vraagprijs was 6k :open_mouth: Formaat was wel heel nice met 38mm.

1 like

Ik vind hem ook prachtig. Ik weet niet of deze gozer nou een enthousiaste liefhebber is of een handelaar. Hij plaatst veel, maar ook weer niet zoveel, en het meeste wel binnen hetzelfde thema (vintage, dress) en altijd in prima staat - zeker geen rommel.

Ik denk dat zijn oorspronkelijke vraagprijs rond de €500 wel wat ambitieus was.
€200-250 lijkt mij realistisch. Met zijn 32,5mm zal de potentiële kring van bieders niet zo groot zijn. Ik sla hem op in ieder geval :wink:

Ik heb altijd de indruk dat Zenith wel vrij mainstream is, zeg maar het IWC-syndroom qua prijsjes, en die 38mm is haast modern te noemen. Die prijs gaat als een tierelier dan inderdaad. Het is mooi spul maar de prijs-kwaliteit is ver te zoeken.

1 like

Te koop via Instagram: https://instagram.com/watchknut?utm_source=ig_profile_share&igshid=lh3xwumqarpx

3 likes

Dat is gewoon deze op omegaforums, die heeft David denk ik al wel gezien: https://omegaforums.net/threads/leonidas-cp2-issued-italian-army-3-995.89694/

1 like

OK haha dat had ik niet gezien :joy:

1 like

@Bizzarrini @Fritzer Dank mannen, maar dit horloge is me iets te ‘geleefd’.
Zal wel een zoektocht worden van een meerdere maanden :sweat_smile:

Hoewel; ik heb nu een ander model op het oog, ben benieuwd hoe dat afloopt.

3 likes

Welke gaat het worden?

1 like

Nog in de kinderkleren hoor, een veiling op Ebay die ik volg.
Kijken hoe hoog de biedingen op lopen.

Stuur je wel even een PB :wink:

1 like