Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Weet je wel hoe het systeem op ebay met een maximumbod werkt? Opblijven hoeft niet hoor :wink:

2 likes

Ik vind het wel duur hoor, voor een kapot horloge. De gok is dat een ander quartz kristal het horloge weer goed laat lopen. Zit waarschijnlijk een hughes module in met een 768Hz kristal, vind die maar eens, is niet echt courant meer. Als dat het defect is. Circuit kan ook stuk zijn.

1 like

Ja, het zou echt een gok zijn en dan is 360 dollar (+ verzend en invoerkosten) al wel erg veel. Misschien dus niet zo erg dat ik ben overboden.

1 like

Hoe denk je zelf dat het werkt :slight_smile:

Ik heb anders een hoop dingen wél gedaan waar ik spijt van heb. :thinking:

Je voert je bod in, gaat lekker slapen, en als je wakker wordt, dan zie je of je gewonnen hebt of niet. Gewoon bieden wat je maximaal wilt betalen. Geen cent meer of minder. Was je bod hoog genoeg? Dan koop je het horloge voor een marginaal hoger bedrag dan degene die er het op een na meest voor wilde betalen. Was je bod niet hoog genoeg? Niet getreurd, want meer dan wat je geboden had wilde je toch al niet betalen. :smiley:

Zelf gebruik ik overigens een sniper om geen slapende honden wakker te maken. Ik heb geen zin om met een vroeg bod irrationele mensen op te jagen. Dan bedoel ik de mensen die ineens meer voor een horloge willen betalen wanneer ze zien dat er een ander op biedt.

3 likes

Ik snipe ook standaard. Maar op ebay werkt het zo dat je bod wordt doorgeboden tot bod van #2 plus 1 dollar o.i.d. Op Catak.t hebben ze een nogal rare optie om in 1x een bedrag neer te zetten. Vind ik verwarrend en vreemd.

1 like

Grappig. Ik vind het systeem van Catawiki heel logisch en ‘standaard’, maar had juist eventjes concentratie nodig om mij het systeem van eBay eigen te maken. Als ik denk aan de stereotype veiling waarbij iedereen in een zaal zit te kijken naar een fysiek kavel, en een bedrag roept totdat niemand meer een hoger bedrag roept, dan sluit dat voor mijn gevoel het meeste aan bij het systeem van Catawiki.

Overigens zijn beiden eigenlijk vrij standaard: eBay is (als iedereen zou snipen) effectief een standaard Vickreyveiling en Catawiki een standaard Engelse veiling.

1 like

Ik vind die optie bij CW echt gek. Huidig bod is 100. Dan kan ik kiezen om 200 te bieden in 2 varianten: 1) direct waarbij dat dus direct het bod wordt of 2) als max. Als de nummer 2 als hoogste bod 100 had dan koop ik dus voor 105 of 200. Op ebay is het standaard 105 ook al bied ik 1000

1 like

Oh, dat had ik niet begrepen! :open_mouth: :grimacing:

Dat vind ik ook wel apart, ja. Misschien dat iemand de optie wil hebben om potentiële concurrenten in één klap af te schrikken door 200 te bieden? Als diegene bang is dat als hij 200 biedt als maximaal bod, zijn concurrent misschien wel stug tientjes extra blijft bieden zonder echt door te hebben dat hij helemaal niet zo veel wil bieden en uiteindelijk boven die 200 uitkomt.

Prachtige skin diver met mooie patina, voor een vrij klein prijsje :slight_smile:

2 likes

Wie heeft die Gruen diver uit het blauwe gedeelte gekocht? Ik ben te laat…:confused:
Lang geleden dat ik een interessante vintage duiker hier te koop zag en nog zeer scherp geprijsd ook.

1 like

Niet naar mij kijken, van die kastvorm blijf ik ver weg

:smirk:

1 like

Idd ook verre van favoriet hier. Die bezel daarentegen.:sunglasses: Dus voor mij interessant genoeg om eens te proberen mocht zo’n kans er zijn.

Enorm scherp geprijsd damn. Kan makkelijk 2.5* meer opbrengen denk ik

Ik hoop altijd dat het horloge dan maar lange tijd de pols van een groot liefhebber mag sieren, in plaats van dat hij binnenkort voor een veelvoud via Marktplaats/Ebay/etc. van hand wisselt.

Ik zie weinig mensen 500 euro stukgooien op dat horloge hoor. De markt is niet meer wat ze was en Gruen is (onterecht) geen merk voor de gemiddelde verzamelaar. 350 tot 400, tot daar aan toe.

https://omegaforums.net/threads/fs-omega-constellation-c-shape-blue-metorite-dial-£475-shipped.95589/

3 likes

Laten we dat ook hopen want dat zou sterk tegen de regels van het HF zijn :wink:

1950s Tissot ‘Tank’ met 14k kast en details i.z.g.s., gesp erbij en zelfs een mooi doosje. Misschien leuk voor de partners :wink:
https://omegaforums.net/threads/amazing-14k-solid-gold-longines-president-harrison-with-original-strap-buckle.95656/

Mooie chrono met VJ7733 vanuit de Joe Es Ee, zo te zien.
Ik weet niet of het met import nog de moeite is.
https://forums.watchuseek.com/f29/fs-trade-buren-rival-chronograph-4960305.html