Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Nope. Ik kijk elke dag. Al meer dan een jaar. Maar je mag me steeds linken naar een chronodato, volledig origineel, met top-plaat en kast, in volgoud of staal voor 2k euro. Veel mensen zoeken die dingen. En ze kosten 4 tot 6k.

Jij niet dan ik wel ;). Verschil moet er wezen.

Ja, en ik mag het bullshit vinden. En een loos statement.

Nope. Ik kijk elke dag. Al meer dan een jaar. Maar je mag me steeds linken naar een chronodato, volledig origineel, met top-plaat en kast, in volgoud of staal voor 2k euro. Veel mensen zoeken die dingen. En ze kosten 4 tot 6k.

Wat is jullie mening over deze?

https://omegaforums.net/threads/fs-eska-vintage-valjoux-72-chronograph.91466/

Ben aan het overwegen om een bod te doen maar dit is vreemd terrein voor mij.

Wat vinden jullie van de staat en prijs?

1 like

afef2b40ef2b78d9abcd4fc7e08323275145a015_1_334x500
In het vintage gedeelte, wie had dat verwacht.

11 likes

Zoiets? Weliswaar geen topplaat.

Geen idee hoor maar werd nieuwsgierig door jullie “discussie”…

Best een aardig ding. Prijs zit wel wat ruimte in gok aan het aantal bumps te zien :wink:

1 like

Waarschijnlijk zijn de eisen qua staat verschillend tussen beide. Onder de 2k zijn er zeker Chronodato’s op te pikken, als je genoegen neemt met een funzige wijzerplaat en doorgesleten kast. Maar geen nette inderdaad.

Je hebt een wereldkoop gehad @Time_Lord !
Ook ik heb nog een berichtje naar de verkoper gestuurd, maar toch besloten het geld in mijn zak te houden voor een Speedy :slight_smile:

1 like

Geen deal want veel te duur maar wel een gaaf ding, gilt Two-Tone Tissot Tank (dat zijn een boel T’s :joy:)

3 likes

Doet me denken aan deze. Mooie modellen.

https://omegaforums.net/threads/tissot-marine-standard-from-the-1940-usd-700-reduced.96404/

1 like

Ook een mooie inderdaad :+1:
Maar volgens mij ook te duur; dit soort Tissot’s gaat in nette staat voor 200-300 Euro met een lichte wijzerplaat; donkere platen zijn duurder, maar geen 700 en al helemaal geen 3k+. :sunglasses:

Dan zoek ik toch erg slecht. Een mooi scherpe in staal met een deftige originele plaat heb ik het voorbije jaar niet onder de 2K zien gaan, en heb er nochtans op een 9tal geboden.

Dit dus.

Ik koop principieel bijna nooit gold plated. Tijdje terug werd deze aangeboden aan me voor onder die prijs en is toch mooier/beter dan die Eska vind ik (met een schroefdeksel etc.), Wel ook ‘maar’ GP

Maar een mooie VJ72C of andere column wheel calendar hoort wel in ieders collectie medunkt :slight_smile:

6 likes

Prachtig horloge en uurwerk. Onderdelen bijzonder schaars overigens.

Dank je voor je reactie, maar na gisteravond nog eens goed naar de foto’s van de Eska te hebben gekeken ben ik eigenlijk weer genezen van gold-plated.

De behuizing heeft toch meer slijtage dan ik in eerste instantie zag.

1 like

Eternas zijn, op de kontiki’s na, bijna op het forum niet te slijten. Gezien de belangrijke rol van eterna in de horloge geschiedenis heb ik dat altijd raar gevonden, zeker gezien je verwacht dat men dat hier zou moeten kunnen waarderen.

Handopwinder dress UGs zijn net als vele Longines modellen gelukkig erg ondergewaardeerd. Zelfs een Genta design als een white shadow met micro-rotor is gelukkig nog betaalbaar, ruim onder de 800 zie je regelmatig nog parels voorbij komen.

1 like

Na al dat slap gelul moet ik natuurlijk wel wat moois posten :sweat_smile:


Zo te zien wel een beurt nodig, want ik meen een lichte afdruk van de micro rotor op de deksel te zien (vlak bij de tekst)

2 likes

Niet alledaagse verschijnen

1 like

9ct marvin

1 like

GS 4522

4 likes

Dat late 60’s/early 70’s faded “Nicotine bruin” en de afwerking van de letters is wel een dingetje imho
Verder gewoon nos, best ok

1 like