Waarschijnlijk zijn de eisen qua staat verschillend tussen beide. Onder de 2k zijn er zeker Chronodato’s op te pikken, als je genoegen neemt met een funzige wijzerplaat en doorgesleten kast. Maar geen nette inderdaad.
Je hebt een wereldkoop gehad @Time_Lord !
Ook ik heb nog een berichtje naar de verkoper gestuurd, maar toch besloten het geld in mijn zak te houden voor een Speedy
Ook een mooie inderdaad
Maar volgens mij ook te duur; dit soort Tissot’s gaat in nette staat voor 200-300 Euro met een lichte wijzerplaat; donkere platen zijn duurder, maar geen 700 en al helemaal geen 3k+.
Dan zoek ik toch erg slecht. Een mooi scherpe in staal met een deftige originele plaat heb ik het voorbije jaar niet onder de 2K zien gaan, en heb er nochtans op een 9tal geboden.
Dit dus.
Ik koop principieel bijna nooit gold plated. Tijdje terug werd deze aangeboden aan me voor onder die prijs en is toch mooier/beter dan die Eska vind ik (met een schroefdeksel etc.), Wel ook ‘maar’ GP
Eternas zijn, op de kontiki’s na, bijna op het forum niet te slijten. Gezien de belangrijke rol van eterna in de horloge geschiedenis heb ik dat altijd raar gevonden, zeker gezien je verwacht dat men dat hier zou moeten kunnen waarderen.
Handopwinder dress UGs zijn net als vele Longines modellen gelukkig erg ondergewaardeerd. Zelfs een Genta design als een white shadow met micro-rotor is gelukkig nog betaalbaar, ruim onder de 800 zie je regelmatig nog parels voorbij komen.
De vorm en lengte van de wijzers zijn wel identiek aan het exemplaar dat laatst op Omega Forum stond en verder zie ik eigenlijk ook geen verschillen, dus het zou wellicht toch kunnen kloppen
In het blauwe gedeelte staat nu een jlc voor echt een spotprijs! € 6.300,-. De prijs kan niet kloppen voor een utm. Weet iemand of ie daarom ook is dicht gevlagd?
Als de wijzers wel van het merk zijn - eerlijkheid gebiede, blauw maakt het wel af - zou ik het wel vergeven. Het is minder rigoureus dan bijv een dial swap.