Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Maar je begint het dus wel te merken bij internationale verkopen. De juiste ref. Longines of Omega ga je in een vingerknip kwijt zijn. De rest ga je wat langer mee moeten doorleuren want die markt is net wat meer niche geworden.

2 likes

Mijn mooie Longines duurde ook internationaal lang om te verkopen :neutral_face::neutral_face:

Omega en Longines gaan goed en dat zal altijd zo blijven. Net als Rolex obviously. UG, Eterna en Angelus vergen wat meer inspanning van de verzamelaar maar er zijn gepassioneerden genoeg. Voor mij zijn Omega, Longines, UG, Eterna en Angelus al een tijdje de ultieme 5 ebay zoekopdrachten :wink: Maar verlies Movado ook maar niet uit het oog.

1 like

Ik zei de juiste referenties :wink:
Compleet het tegenovergestelde van de jouwe dus.

Kwestie van tijd voor de markt zich weer verlegd.

Om de zoveel tijd zijn het steeds weer andere merken/types die dan ineens weer hot zijn.

Mooi dat er nog zo’n beauty hier op het forum komt! Ik claim hierbij het eerste DIBS recht op basis van de gouden tip :wink:.
Veel plezier ermee…we kijken uit naar je foto’s en ervaringen!

1 like

Iemand die het nog opvalt dat de ´sportchronografen´ het veel minder goed doen maar dat de dressy chrono´s weer aan het stijgen zijn?

Omega 33.3 blijft ook maar stijgen.

1 like

Van mij mogen de prijzen nog wel even blijven zakken want ik wil toch weer graag een mooie Yema Daytona of Yachtingraf, maar dan wel voor een vriendelijke prijs :+1:

1 like

Goede ontwikkeling. De prijsstijging van sommige merken.
De 'gewone ’ vintage pareltjes blijven zo lekker betaalbaar.
Vele tientallen, maar eerder honderden merken blijven genoeg moois opleveren om deze prachtige hobby tot in jaren uit te kunnen oefenen.
Heerlijk !
Dat dit ten koste gaat van een aantal merken dat door de gevraagde (en betaalde) prijzen voor mij niet meer mee doet, soit.
Er blijft nog zoveel moois van minstens gelijkwaardige kwaliteit en schoonheid over, niet ondanks, maar juist dankzij de absurde prijzen die voor een aantal merken gevraagd èn betaald worden.
Dank hiervoor !

Ik gok, maar zeker weten doe ik het niet, dat het net als de huizenmarkt op dit moment aan het stabiliseren is. Ik gok dat het even stil gaat staan (beetje omhoog, beetje omlaag) en mogelijk over een jaar of 2 wat gaat zakken of meegaat in de inflatie. Misschien dat de toppers dat lot even ontlopen, maar dat is denk ik tijdelijk. Die volgen tzt de rest.

Maar dat is natte vingerwerk, de economie is lekker veranderlijk en onvoorspelbaar :slight_smile:

Je zegt dus dat het over 2 jaar kan gaan stijgen of dalen.
Dat lijkt me een erg veilige gok ja :smiley:

5 likes

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Stijgen in prijs of meegaan met de inflatie zijn twee verschillende dingen. Als jij volgens jaar 3% meer salaris krijgt en een horloge 3% duurder wordt, is het procentueel een gelijk percentage van je salaris.

Mag niet van mijn vrouw maar ik vind hem prachtig!!!

:joy::joy::joy:
Ik begin dan altijd over het nut en de noodzaak van wéér een paar schoenen of laarzen… :wink:

1 like

Werkt niet meer :slight_smile:

10 likes

Mooi horloge maar prijs is mijn inziens normaal. Zie regelmatig betere langskomen voor vergelijkbare prijzen.
Met betere bedoel ik gouden en stalen versies.

1 like

Een volgouden of stalen chronodato voor 1.5k euro? Een halve wel ja, en dan nog. Je mag mij altijd linken want ik koop ze allemaal. Met even mooie kast en wijzerplaat he. Bedankt!

1 like

Ik zei rond dat bedrag. Voor rond de 2k kun je ze wel degelijk vinden met goed zoeken.
En met een beetje geluk wat goedkoper. 1550 voor een vergulde in die staat vind ik vrij normaal.

Eerst maar even de post afwachten tot ik hem in handen heb, maar volgens mij is ie in echt keurige staat. Inderdaad, goldplated, maar dan nog een hele nette prijs. Ik heb er zin in!