Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

De Skipper is mijn favoriet in deze groep, samen met die recht daarboven. Helaas geen GMTs (al kan ik die toch niet betalen)

1 like

Jij hebt ze volgens mij net op tijd verkocht :rofl:

Zeg dat wel :joy:

(Hoewel ik met enkele ook iets te laat was)

Mooie Tudor DD. Prijsje is volgens mij betrekkelijk zacht. Wel USA.

1 like

Flauw hoor, hoe de link verandert in een plaatje, en het plaatje dan een andere link heeft, waardoor je niet op de advertentie komt. :joy: GeĂŻnteresseerden, klik hier voor de advertentie op r/Watchexchange die Mafkees volgens mij bedoelt. :slight_smile:

1 like

Verdomme, ik ben er inderdaad weer ingetrapt. Stomme functie is dat ook. Bedankt voor de aanvulling.

1 like

Eens. En zeker Heuer is lastig te verkopen

De prijzen zijn de laatste jaren ook echt absurd gestegen.

Ik vind het wel mooi dat veel horloges weer wat betaalbaarder worden.

Alles verkoopt lastig momenteel. Ofwel zijn we verwend geweest met een boomende markt het laatste jaar.

Wou enkele mooie chrono´s verkopen de laatste maanden en geraakte ze aan de straatstenen niet kwijt.

Heb nog een Yema Daytona die een dezer eens terug moet komen van service die ik van de hand zou doen maar die gaan ook voor geen meter meer in de verkoop.

1 like

Een mooie Breit 806 mag nog wat zakken in prijs voor me :stuck_out_tongue:
Speedmasters blijven ook wat hangen momenteel.

Haha

Alsnog blijven veel horloges nog wel gewoon duur al dalen de prijzen :slight_smile:

Vooral vintage Rolex lijkt het goed te blijven doen.

1 like

Rolex blijft de constante, Datejusts blijven stijgen.

De vintage duikers en chronos daarentegen zakken weer. Jammer dat ik niet teveel kan bijkopen momenteel. Verhuizen kost me bakken geld.

2 likes

Omega, Longines en UG niet. De traditionele driehoek. En Rolex natuurlijk. Ik verkondig hier al geruime maanden dat de vintage markt naar ‘big brands only’ is gepivoteerd.

Bij Omega is een mooie arrowhead Connie 2852 of Seamaster chrono met cal 321/861 duurder dan ooit. Een Longines skindiver zonder bezel is net verkocht voor 18.000 GBP.

Maar geen grote naam op de plaat is dezer dagen verdomd lastig. En zelfs binnen de grote namen is het lastig. De begeerlijke modellen stijgen, en de rest laat men links liggen.

Je kan het ook bekijken als een nieuwe focus van de markt. Niet meer ‘alles is begeerlijk’, maar echt merk/model gericht. Ware kwaliteit op alle vlak, brand, type, design,… de markt is selectief geworden. En dat is misschien maar goed ook. Lijkt me een duurzamer model dan de ‘alles blijft stijgen’ piste.

De markt voor de ‘big boomers’ van weleer; Enicar, Heuer, Yema, blijkt zeer fel gestagneerd. De markt percipieert deze niet (meer) als ‘high value brands’, en helemaal ongelijk kan je ze niet geven. Een jaren ‘40 of ‘50 Omega chronometer tikt op mijn lijstje ook veel hoger aan dan een Enicar met bijna generiek valjoux werkje. De bubbel blijkt voor een stukje gebarsten.

5 likes

Aan de andere kant juist jammer dat je dus meer gaat betalen voor het merk. Dan verschuift het alleen en worden Omega en Longines de “big boomer” en overpriced merken ipv Heuer en Enicar.

Ik vind kwaliteit van een vintage horloges toch wel erg subjectief en geef zelf meer om het ontwerp dan uurwerk bijvoorbeeld.

5 likes

Er is nog heel veel ruimte want merken als Omega en Longines zijn jaren aan een stuk, en nog steeds, fel ondergewaardeerd gebleven. Zeker versus de hype-merken met kleurrijke chrono’s en duikers.

Een Longines 12.68z is een parel van een uurwerk, nog net geen kunst. Echte solide topkwaliteit. Vaak nog in vroege waterdichte stalen kastjes met schroefdeksel. Kan je nog oppikken onder de 750 euro. En dat is niet in verhouding met een yema yachtingraf aan 6k of een datejust aan 4k.

2 likes

De Angelus chronodato waar ik in dit draadje op gewezen werd, krijg ik morgen binnen. Naar mijn idee echt een buitenkansje, ik kan niet wachten om hem in handen te hebben!
Dank je, @Fritzer!

6 likes

Misschien dat zeldzaamheid ook een beetje meespeelt. De '60s instap Omega’s komen heel vaak bovendrijven. Daar zijn er gewoonweg meer van.

1 like

Aan de andere kant zijn de speedy’s wel ontflopt en zijn de simpele enicar dress watches nog vrij betaalbaar. Het zijn bij Enicar wel vooral de sportmodellen die in prijs gestegen zijn. Ik weet nou niet of uurwerk in de toekomst zo veel belangrijker gaat zijn dan ontwerp.

Daar zie je alleen niks van :wink: En zonder service merk je daar qua time keeping ook niet veel van. En als inhouse uurwerkje zal een service dan ook nog eens duur zijn. Buiten het feit dat 35mm voor veel mensen gewoon simpelweg te klein is.

1 like

Geweldig!!! Schitterende aankoop. Angelus is fenomenaal en misschien wel het mooiste horlogemerk dat ooit bestaan heeft. Zeer benieuwd dus.

En ja, volgens mij heb je 500 tot 1000 euro te weinig betaald :wink:

1 like

Omega gaat nog ok. Longines goed en UG is nooit echt goed geweest. Daarom koop ik UG’s :wink:

1 like