Vintage Horlogedeal gespot? Deel hem hier!

Oeps

WAT een race in ieder geval :heart_eyes:

1 like

Zeg jonges, wanneer gaat iemand hier dat heerlijke full set movadootje es uit het blauwe plukken?

(Dan kom ik niet telkens in verleiding)

Prachtig ding maar mij wat te ‘steriel’ voor de dagelijkse roulatie.

Ik denk dat ik die Certina nog ga oppikken. Eens kijken of ik een mooie prijs kan realiseren want ik vind hem nog te stevig zo.

Ja erg druk geweest dus nog geen tijd gehad om je vraag te bekijken, ik doe dat zo even.

1 like

Oh zo bedoelde ik het niet hoor! Haha.
Natuurlijk waardeer ik meedenken alsnog enorm :+1:

Eterna centenaire

2 likes

Objectlocatie: Schiedam, Nederland

1 like

https://omegaforums.net/threads/super-1966-piepan-constellation-crosshairs-168005-with-extract.97733/

Ik heb interesse in deze Conny. Zijn er esthetische dingen die jullie opvallen? Heb de verkoper al gevraagd naar de onderhoudsgeschiedenis.

1 like

-overmatig gepolijst.

-de inkt bij de M lijkt uitgelopen en de O is gewoon een beetje gek.
image

-gek kriebellijntje…
image

Ik zou doorlopen, alleen al vanwege de kast.

2 likes

Dank je wel. Je hebt goede ogen.

“These macro images show good cas, lugs and case back.
The watch is unpolished and really much better to the naked eye!”

Enkele foto’s die hij mij stuurde.



Om van te leren, wat zijn goede tekenen om te zien dat die overmatig gepolijst is? @Mafkees

2 likes

Die kast lijkt me wel gepolijst.

Overgepolijst moet je zelf bepalen.

Iedere kast die gepolijst is, is wat mij betreft overgepolijst.

3 likes

Ook als het door het merk zelf is uitgevoerd? Polijsten is vaak standaard bij een service.

Edit: ik zeg niet dat ik hier vóór ben, ben gewoon benieuwd naar je mening.

1 like

Ja, je verandert er scherpe lijnen en soms zelfs vormen of mattering mee.
Wie dat doet vind ik niet relevant.

Er zijn uiteraard gradaties in. Heel oppervlakkig polijsten hoeft niet zichtbaar te zijn.
Maar in de meeste andere gevallen is polijsten wel zichtbaar helaas.

3 likes

De lijnen zijn zoek. Dit model is juist zo beroemd vanwege die vlijmscherpe facetten. Onder de juiste hoek kun je er nog wel een facetje in zien maar van het vooraanzicht noem ik deze vrij rond helaas.

1 like

Dit is inderdaad ook belangrijk. Als je geen purist bent dan kan ik me heel goed voorstellen dat je een minder exemplaar wilt kopen vanwege de relatief lage prijs. Maar vaak ‘pay peanuts = get monkeys’.

Ik vind hem nog best aardig. Kast is voor mij inderdaad wel te veel gepolijst maar dat is persoonlijk. Als totaalplaatje vond ik hem niet slecht maar dat ongepolijste waar de verkoper mee adverteert is onzin.

Wijzerplaat ziet er volgens mij goed uit.

@Leoriaarr qua polijstwerk gaat het om de scherpte van de kast de lijn/overgang tussen de verschillende facetten was origineel messcherp. Vergelijk de mijne hieronder, met name de eerste foto laat heel duidelijk zien hoe een scherpe kast eruit hoort te zien:

image

10 likes

Ondertussen wel echt een koopje: https://omegaforums.net/threads/exotic-1970s-edox-geoscope-worldtimer-further-reduced.96339/#post-1272341

120 euro?? Ik heb helaas geen account :stuck_out_tongue:

Hier nog een zeer mooie Seiko (vind ik), geen idee van de prijs.

1 like